Előbb átnevezték a szervezetet, aztán menesztették a vezetését, most pedig megszüntetik.
Önálló intézményként megszűnik a Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) – írja a Népszava az Építési és Beruházási Minisztérium tájékoztatására hivatkozva. A tárca azt közölte a lappal, hogy a szervezet projektjeit a „párhuzamos állami struktúrák megszüntetése érdekében” ők veszik át, részleteket azonban nem árult el.
Az NNK mindössze néhány hétig működött: júliusban hozták létre a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) átnevezésével azt követően, hogy a kormány átalakítása után Lázár Jánoshoz került az állami beruházások felügyelete. Hamarosan menesztették a teljes menedzsmentjét, Lázár pedig bejelentette, hogy a válság és az ukrán-orosz háború miatt felülvizsgálják a teljes állami projekt-listát. A szervezet korábbi vezetője, Vitézy Dávid közlekedési államtitkár lett a Technológiai és Ipari Minisztériumban.
A Népszava azt írja, hogy a BFK közel négy tucat, összesen 3-4 ezer milliárd forint értékű projektet vitt, többek között vasútfejlesztéseket, a Ferihegyi gyorsforgalmi út átépítését, a Nyugati pályaudvar és a recski nemzeti emlékpark átalakítását.
Ezek folytatásáról a kormány dönt majd az Építési és Beruházási Minisztérium javaslatára. A lap megjegyezte: vélhetőleg nem a fővárosi fejlesztések kerülnek az élre.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.