A vállalkozások több mint fele 20 napnál több időt hagy a fizetésre a lakossági ügyfeleknek, céges partereknél ennél is hosszabb határidők jellemzők.
A nemfizető ügyfelek és a hiteltartozások jelentenek növekedési gátat a magyar cégek számára – derül ki az Intrum 2022-es Európai Fizetési Jelentéséből. A felmérésben a magyar válaszadók
- 43 százaléka arról számolt be, hogy a nemfizetések miatt nem tud új munkavállalókat felvenni,
- 41 százalék nem tud másféle, új befektetésekbe kezdeni,
- 35 százaléka szerint a késő kifizetések miatt elbocsátásokra lehet szükség a vállalatuknál,
- 32 százalék szerint pedig akár a cég fennállása is veszélybe kerülhet.
„A magyar cégvezetők szerint főleg a határidő után fizető ügyfelek miatt keletkeznek likviditási problémák – annak ellenére, hogy a többi országhoz képest a magyar cégek viszonylag hosszú fizetési határidőket szabnak meg, a válaszadók több mint fele 20 napnál több időt hagy a fizetésre a lakossági ügyfeleknek, céges partereknél pedig ennél is hosszabb határidők jellemzők” – ismertette a felmérés eredményeit Üveges Judit, az Intrum értékesítési igazgatója.
A legtöbb válaszadó szerint a hosszabb határidőre főleg azért volt szükség, hogy meg tudják tartani az ügyfeleiket, illetve a romló világgazdasági trendek miatt úgy látták, hogy a határidők kitolása biztonságosabb. A válaszadók 20 százaléka komoly fenyegetésnek nevezte az ügyfélcsődöket a vállalata likviditása szempontjából.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.