Budapesten nem emelik a közösségi közlekedési bérletek és a vonaljegyek árát.
Karácsony Gergely budapesti főpolgármester a Facebook-oldalán jelentette be péntek délelőtt, hogy a fővárosban változatlan marad a BKK-vonaljegyek és bérletek ára, és meg is magyarázta, miért. Azt írta:
Bizonyos, főleg a turisták által vásárolt termékek – például a 24 vagy 72 órás jegyek – ára és a pótdíjak összege emelkedik, de a vonaljegyek és a bérletek ára marad a 2014 januárja óta érvényes szinten. Nem emelünk, annak ellenére sem, hogy ezt számos kormánypárti település megtette”
A főpolgármester ezután kifejti, hogy az emelést annak ellenére sem hajtják végre, hogy
- az állam ma már csak nagyon kis részt (6 százalék) vállal a budapesti közösségi közlekedés finanszírozásából;
- hogy noha az elmúlt években és főleg az elmúlt egy évben drámaian nőttek a közösségi közlekedéssel kapcsolatos költségek, egekbe szöktek az energia- és üzemanyag árak.
És – folytatta – azért sem emelnek árat, mert "nincs az áremelés, ami megoldaná a budapesti közösségi közlekedés finanszírozási problémáit. A probléma elsődleges oka ugyanis az, hogy a magyar állam a többi európai országhoz képest jóval szerényebb részt vállal a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásából, a város saját forrásait viszont elvonja”.
Arról pedig már a hvg.hu is írt, hogy ha avonaljegyek és a bérletek ára nem is nő, emelik viszont a pótdíjakat, így akár 50 ezer forintba is kerülhet egy bliccelés:
Ősztől sokkal többe fáj majd a bliccelés a BKK-járatokon
Akár ötvenezer forintba is kerülhet, ha potyázunk Budapesten, és nem rendezzük időben.
Ami pedig még többeket érint, az a főváros azon terve, hogy teljesen átalakítaná a budapesti parkolási rendszert. A hvg.hu információi szerint ősztől teljesen átalakul a rendszer, és az új modellben négy parkolási zóna lesz, a legdrágábban pedig 600 forint lesz az óradíj:
Ősztől teljesen átalakul a budapesti parkolási rendszer
Négy zóna lesz, a legdrágábban 600 forint lesz az óradíj.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.