Alaposan átalakul a Műegyetem rakpart és a Pázmány Péter sétány a várhatóan 2024-re elkészülő villamosépítéssel. A budai fonódó villamosvonal bővítésével a gyalogosok és a kerékpározók járnak jól.
A villamos- gyalogos- és kerékpáros közlekedést helyezik előtérbe a budai fonódó villamosvonal déli, a Gellért tértől a Budafoki útig haladó pályája mentén – derült ki Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ igazgatójának csütörtöki online fórumán, amin bemutatta az új villamosvonal terveit.
A tervek szerint a villamosvonal végighalad a Műegyetem rakparton, a Pázmány Péter sétányon és átkanyarodva a Rákóczi híd alatt a Dombóvári úton, egészen a Budafoki útig. Ez alatt összesen hét megállója lesz.
A cél, hogy a jelenleg az autók uralta útvonalon nagyobb helyet kapjon a közösségi közlekedés, a gyalogosok, a kerékpárosok, a fák
– írta a fórumról a Facebook-posztjában Vitézy.
A villamosvonalon 1,6 kilométer hosszan füves vágányok lesznek, a Műegyetem rakparton kétszer egy sávosra alakítják az autóutat, jóval kevesebb parkoló marad. Létesül viszont széles, folyamatos kerékpárút, amely Eurovelo útvonal része lesz, vele párhuzamosan pedig sétányt alakítanak ki, egy térrel a Műegyetem főépülete előtt.
A villamos útideje 9 perc lesz a Gellért térig, és a fonódó járatok részben a Deák térrel, részben a Batthyány térrel kötik össze a Budafoki utat és a környéket. A beruházás várhatóan 2024-ben lesz kész.
Az építkezés miatt 196 fát kell majd kivágni, de telepítenek helyettük 200 másikat, és 4600 négyzetméter cserjét – derült ki a Telex.hu beszámolójából.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.