Gazdaság Bank360.hu 2021. augusztus. 24. 14:51

Milyen balesetbiztosítási elemek vannak az utasbiztosításokban?

Egy utasbiztosítás sok mindenre védelmet biztosíthat, a légi mentéstől a poggyászkáron keresztül a balesetbiztosítási fedezetekig. A Bank360 elemzői 4 biztosítótársaságnál vizsgálták, hogy azok milyen balesetbiztosítási fedezetekkel rendelkeznek.

A szerteágazó utasbiztosítási piacon sokféle konstrukcióban érhetőek el biztosítások, egyebek mellett lehetnek külföldre vagy belföldre szólóak, specifikus országokat célzó vagy éppen kizáró szolgáltatások. Az utasbiztosítások fedezetei ugyanígy sokfélék, és ezeket tartalmazhatják beépítve és külön megvásárolható formában.

A szolgáltatások közül a balesetbiztosítás is fontos része a védelemnek, ezért a Bank360 szakértői a korábbi 5 biztosítótársaságon túl, újabb biztosítók esetében vizsgálták meg, hogy milyen balesetebiztosítási elemeket tartalmaznak és mekkora összegeket térítenek bizonyos utazási garanciák.

A Cherrisk utasbiztosítása 1-1 belföldre és külföldre szóló csomagban téríti a balesetbiztosításra jellemző káreseményeket. Légi katasztrófa miatti halál káreseményre egyik biztosításuk sem térít. A baleseti halál biztosítási összege megegyezik a két úti cél esetén, 10-10 millió forint a biztosítási összeg. Szintén 10 millió forintot fizet legfeljebb a Cherrisk utasbiztosítása maradandó egészségkárosodás esetén, bel- és külföldön egyaránt.

A Mapfre biztosító jó néhány utasbiztosítási csomagot kínál, ebből választottunk ki három jellemző konstrukciót, ami megmutatja mire számíthat a biztosított a társaság balesetbiztosítási fedezeteinek terén.

Az egyik legalapabb, Start csomagjuk 1 millió forintot térít baleseti halál, illetve legfeljebb ennyit baleseti egészségkárosodás következtében, de nem fizet légi katasztrófa miatti haláleset következtében plusz összeget.

A biztosítótársaságnál az általunk vizsgált csomagok közül a Superior csomag téríti a legnagyobb összegeket. Baleseti halálra 6,5 millió forintot térít, amit további 3,5 millió forinttal egészít ki, ha ez légi katasztrófa következtében történt. Egészségkárosodásra a limit 10 millió forint.

Az Európai Utazási Biztosító, másnéven EUB utasbiztosításainak klasszikus termékei a következő 3 csomagot foglalják magukba: Nívó, Top és Top Extra. A Nívó csomag baleseti halál esetén 1,5 millió forintot térít és ezt további 500 ezer forinttal egészíti ki, ha légi katasztrófa következtében történt az eset. Maradandó egészségkárosodásra a térítési limit szintén 1,5 millió forint. A Top és Top Extra csomagoknál a szolgáltatáson belül a biztosítási összegek, illetve limitek megegyeznek, az előbbinél ez 3 millió, utóbbinál pedig 4 millió forint.

A Posta Biztosító PostaUtasŐr külföldre szóló utasbiztosításának 3 szolgáltatási szintje van, a Minimum, az Optimum és a Prémium csomag. Egy csomagon belül mindhárom káreseményre azonosak a térítési összegek, az előbbi felsorolás szerint következően 2,5 millió forint, 3 millió forint, illetve 4 millió forintot térít a szolgáltató.

Belföldi utasbiztosítási csomagot is kínál a PostaUtasŐr szolgáltatása, ez a biztosítás 2 millió forintos térítési limittel rendelkezik maradandó egészségkárosodás eseményre és 2 millió forintot térít baleseti halálesetnél.

Az Uniqa a GoPack utasbiztosítását, a piac többi szolgáltatásának nagyrészéhez hasonlóan, 3 csomagban kínálja. A Standard csomag 2-2 millió forintos biztosítási összeggel, illetve térítési limittel rendelkezik. Az Optimum csomagban 3 millió forint a baleseti halál biztosítási összege, a maradandó egészségkárosodási térítési limite pedig ennél kicsit magasabb, 3,5 millió forint. A Prémium nevű és kategóriájú csomaguk pedig 5,5 millió forintot fizet baleseti halálesetre, baleseti eredetű maradandó egészségkárosodásra pedig legfeljebb 8 millió forintot.

zöldhasú
Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.