Az utóbbi két hónap statisztikái alapján az öt legdrágább hirdetés mindegyike a Gyurcsány Show volt.
Május 15-én, Karácsony Gergely miniszterelnökjelölt-jelölti bejelentése napján indította be a Fidesz a közösségi médiában a Gyurcsány Show, illetve a Karácsony = 99% Gyurcsány reklámkampányát, amely elől tulajdonképpen lehetetlen elbújni a YouTube-on.
A Telex a Google politikai hirdetéseket dokumentáló, hivatalos átláthatósági jelentése alapján megnézte, hogy a rendszer 2019 márciusi elindulása óta hány magyar politikai hirdetést tettek közzé és mennyiért.
A portál szerint az utóbbi bő két évben 2601 magyar nyelvű politikai hirdetést regisztráltak, ami összesen 114 millió forintba került.
Ennek több mint a fele, 65 millió forint csak a Fidesz másfél hónapja indított kampányára ment el.
Jelenleg így néz ki a magyar politikai hirdetések költési toplistája:
- Fidesz, 65 millió forint (7 videó)
- Demokratikus Koalíció, 17,4 millió (220 videó)
- Párbeszéd Magyarországért, 8,9 millió (73 videó)
- Ezalényeg.hu, 6,2 millió (126 videó)
- Momentum Mozgalom, 5,2 millió (72 videó)
- Mi Hazánk, 2 millió (22 videó)
Korábban a Momentum a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz fordult a fideszes videók miatt, hogy lépjen fel a gyermekek védelmében (mert mesék előtt is vetítették a hirdetést), ám a hatóság nem állapította meg a hatáskörét. Így a momentumosok bejelentették, hogy a YouTube-hoz fordulnak.
Egy 2017-es számlával illusztrálták a fideszes videóban, hogy egekben voltak a rezsiárak Gyurcsány alatt
A fél perces videóban arról beszélnek, milyen rossz volt Gyurcsány alatt Magyarország, de egy kis hiba becsúszott.
A portál megnézte, hogy nemzetközi viszonylatban hogyan állnak a magyar politikai hirdetések. Eszerint a YouTube legbőkezűbb politikai hirdetői az amerikaiak voltak, az elmúlt két évben 766 millió dollár (226 milliárd forint) ment el ilyen reklámokra, Donald Trump és Joe Biden elnökválasztási kampányai 83-83 milliót tettek ki ebből.
Az EU (és a britek) ez idő alatt 17,5 millió eurót költöttek, ennek két százaléka, 320 ezer euró a magyar költés. A román politikai szféra 2,7 millió euróért hirdetett 2019 márciusa óta, az angolok 2,3 millióért, ezután következnek a németek és a hollandok 1,6, illetve 1,3 millióval, és egymillió fölött van még Ausztria, Spanyolország, Görögország és Szlovákia.
A Gyurcsány Ferenccel kapcsolatos hirdetés nagyjából másfél hónapja fut. Ha ezt az időszakot nézzük, azt látjuk, hogy
egész Európa legdrágább politikai YouTube-hirdetéseinek toplistáján az első ötből öt a Gyurcsány Show.
Utána egy finn hirdetés jön, és aztán megint a Fidesz. Ha egész 2021-et nézzük, akkor az első három legdrágább lesz gyurcsányozós reklám, aztán jön két holland hirdetés, és utána újabb két fideszes. De ha az örökranglistát nézzük meg a rendszer 2019 tavaszi indulása óta, akkor is odafér a 3., a 7., és a 11. helyre a legdrágább hirdetések között egy-egy darab a gyurcsányozós műsorból.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.