A külföldi élelmiszerláncok több pontban is lehagyták a magyar kisboltokat.
Azt írja a G7.hu, hogy totális kudarc a külföldi élelmiszerboltok kiszorítása Magyarországról, „a magyar vásárlók többsége továbbra is brit vagy francia hipermarketbe, német diszkontba és osztrák hátterű szupermarketbe jár”. Különösen a vidéki kisboltok vannak egyre nehezebb helyzetben, a megmentésükre a napokban jelentett be csomagot Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter.
A portál szerint a kormány nem tett le arról, hogy csökkentse a külföldi láncok piaci arányát, „a térnyerést elsősorban nem a magyar láncok versenyképességének növelésével, hanem a versenytársaik adminisztratív kiszorításával próbálják elérni”. A lap német diszkontláncok adatait vetette össze a magyar hálózatokéval, és azt találta, hogy 2019-ben
- a német hátterű diszkontok üzletei legalább hatszor akkora forgalmat értek el, mint a magyar láncok,
- a diszkontláncok egy alkalmazottja körülbelül hatszor annyi bevételt „termel”, mint a magyar láncoké,
- a diszkontok kétszer többet költenek dolgozóikra, a magyar láncoknál is fel kellett tehát venni a lépést az általános bérnövekedéssel.
Mindez azt mutatja, hogy a multinacionális cégek jóval hatékonyabban működnek a hazai kisboltokhoz képest.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.