A lap úgy tudja, a főváros több mint 9 milliárd forintot fizet a Swietelskynek azért, hogy folytassa a vonal rekonstrukcióját.
Még karácsony előtt aláírják a felek azt a szerződésmódosítást, amelynek értelmében a 3-as metró felújításán dolgozó Swietelsky Vasúttechnika Kft. – tartalékkal együtt – további 9,5 milliárd forintot kap, cserébe legkésőbb január 11-ig folytatnia kell a novemberben abbahagyott munkát. Erről a keddi Népszava számol be, hozzátéve: a munkálatok befejezésének határideje így is átcsúszik 2023 januárjára.
A szerződés módosításának előzménye, hogy a Swietelsky márciusban 18 milliárdos többletköveteléssel állt elő az északi és a déli szakaszon előállt sorozatos csúszásra és extra feladatokra hivatkozva. A cég eredetileg 47,8 milliárd forintért vállalta az alagútfelújítást még 2017-ben, beleértve a biztosítóberendezés és a gyengeáramú rendszer rekonstrukcióját is. A szerződést július végén felfüggesztették, hogy az esetleges megegyezés esetén egyszerűen módosítható legyen, most pedig – írja a Népszava – a főváros és a BKV úgy döntött, hogy részben enged a kivitelező követelésének.
A lap megjegyezte: a felújítás költségét eredetileg 120 milliárdban határozták meg, jelenleg 217,5 milliárdnál tart. Az összegből 172 milliárd forint uniós támogatás.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.