Gyorsan szüksége van a BKV-nak új buszokra, hogy amikor elkezdődik a metrófelújítás a belső kerületekben, akkor is legyen elég metrópótló, de az állam csak 2021-ben adna pénzt.
Feltételes közbeszerzési eljárást indít a BKV húsz szóló, valamint húsz csuklós, gázüzemű busz beszerzésére – írta a Népszava. A feltételesség azt jelenti: előre rögzítik a pályázati felhívásban, hogy ha a cég nem kapja meg a kormánytól, valamint a fővárostól a jóváhagyást a hitelfelvételhez, akkor eredménytelennek nyilvánítják az eljárást.
A Népszava emlékeztetett: Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter májusban jelentette be, hogy a még tavaly odaígért 3,2 milliárd forintos állami támogatást a 2021-es költségvetésre sorolják át. A hármas metró felújítása azonban eközben folytatódik, a kieső vonal pótlására nagyjából száz buszt kellene forgalomba állítani, ha a középső szakaszon is elindul a metrópótlás. Ez pedig már nem oldható meg úgy, hogy a mostani járműparkból csoportosítanak át buszokat.
A BKV először tavaly javasolta azt, hogy vegyenek kiszuperált nyugat-európai buszokat, de ebből nem lett semmi, mert környezetszennyező az ötlet. Az igazgatóság februárban is elutasította ugyanezt a javaslatot, akkor azt kérték a menedzsmenttől, hogy dolgozzanak ki egy közbeszerzési tervet új, klímabarát buszok megvásárlására.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.