Gazdaság MTI 2020. augusztus. 30. 16:33

A MÁV nemzetközi vonatain nem lesz háló- és étkezőkocsi

A vírushelyzet miatt a nemzetközi vonatokban nem közlekednek fekvő- és hálókocsik, valamint étkezőkocsik szeptember elsejétől - közölte a MÁV.

A vasúttársaság a kormányintézkedésekhez igazodva és a vasutas utazószemélyzet védelme érdekében szeptember elsejétől visszavonásig a nemzetközi forgalomban felfüggeszti a háló- és fekvőkocsi, illetve az étkezőkocsi szolgáltatást. A háló- és fekvőkocsikat ülőhelyes kocsikkal pótolja a MÁV-Start.

A tájékoztatás szerint a nemzetközi menetrendben egyelőre nincsenek korlátozások a vonatközlekedésben, de a Budapest-Nyugati pályaudvar-Hamburg és vissza viszonylatban közlekedő 172/173-as számú Hungária EuroCity vonatban étkezőkocsi vasárnaptól már nem közlekedik. Emellett a Budapest-Keleti-München/Zürich közötti 462/463-as Kálmán Imre-Wiener Walzer EuroNight vonatpárban a háló- és fekvőhelyes kocsik sem indulnak el vasárnap este.

Hozzátették: a korábban szeptember 5-ével újraindítani tervezett bécsi és terespoli étkezőkocsik már nem állnak forgalomba. A vasúttársaság a fekvő, illetve hálókocsijeggyel rendelkező utasoknak kis csomagot ad kompenzációként, mert így az éjszakai utat ülőhelyes kocsikban kell megtenniük. A csomag szendvicset, kakaóscsigát, 1-1 szénsavas és szénsavmentes ásványvizet, gyümölcslevet, szalvétát és kézfertőtlenítő kendőt tartalmaz.

A közlemény szerint a kormány nemzetközi utazások korlátozására vonatkozó intézkedései miatt a MÁV-Start kezelési költség nélkül visszatéríti a szeptemberre szóló nemzetközi jegyek árát, célországtól függetlenül, amennyiben az utas lemond az utazásról. Felhívták a figyelmet, hogy a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében a tömegközlekedési eszközökön, így a vonatokon is kötelező a száj- és az orr eltakarása.

zöldhasú
Hirdetés
Kult Köves Gábor 2025. január. 22. 20:00

Magasabbra a tetőt, Lazlo! - kritika A brutalista című filmről

Remekműnek lett kikiáltva, és már temérdek díjat besöpört az Amerikába szakadt fiktív magyar építész, a holokauszt-túlélő Tóth László története. De vajon fellelhetők-e a remekműre utaló jelek abban a 215 percben, amit a szépen szenvedő Adrien Brodyval töltünk?