A lap szerint a korábban Orbán Viktort is szállító gép az utóbbi két hétben megállás nélkül ingázott európai nyaralóhelyek és Budapest között.
Két hét alatt minimum 33 millió forintot égetett el az az OE-LEM lajtsromszámú Bombardier Global 600-as magángép, amely arról híresült el, hogy fideszes vezetőket és a rendszer gazdasági elitjét szállítja – írta a Népszava. A luxusfelszereltségű repülőn Orbán Viktor miniszterelnök is utazott már.
A lap a repülési adatokat rögzítő Flightaware.com adatai alapján most arról számolt be, hogy OE-LEM az utóbbi időszakban alig pihent a földön,
ugyanis folyamatosan ingázott Budapest és népszerű horvátországi, ciprusi, spanyolországi nyaralóhelyek, illetve a francia Riviéra között.
A gép ezúttal Szijjártó Péter luxusjachtozása miatt került a hírekbe, mert lehetséges, hogy a külügyminiszter is igénybe vette a Bombardier szolgáltatásait. Bár erre nincs konkrét bizonyíték, csak az az egybeesés, hogy Szíjj László jachtja, amin tehát Szijjártó is rajta volt,
nem sokkal azután futott ki a spliti kikötőből, hogy az OE-LEM leszállt a város repülőterén.
A Flightaware.com-on látható adatokból az is látszik, hogy augusztus 12-e óta a luxusgép húsz alkalommal repült, és összesen 24,7 órát töltött a levegőben. Egy ilyen Bombardier üzembentartási költsége az erre specializálódott Aircraftcalculator oldal szerint óránként 4,5-6 ezer dollár között mozog – írta a Népszava, amely szerint így a repülő a másfél hetes időszakban
33 és 44 millió forint közötti összeget költhetett el, ennyibe kerül ugyanis az üzemanyag és a jármű „kopása”.
Ebben azonban még nincs benne az OE-LEM leszállási, parkolási díja, továbbá a kezelő személyzet bére. A Népszava szerint a pontos összeget azért sem egyszerű kiszámolni, mert a díjtételek eltérőek az egyes repülőtereken. A lap ezért csak becsült számokat közöl, ezek alapján az OE-LEM legutóbbi útjainak költségei, írják, "bőven 50 millió forint fölött voltak".
(Kiemelt képünk illusztráció.)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.