Gazdaság Lengyel Miklós 2020. április. 22. 16:39

Utalványokkal és akciókkal próbálják Vuhanban visszacsalogatni a vásárlókat a boltokba

Még bátortalanok az emberek Vuhanban, amikor arról van szó, menjenek-e boltba. Ráadásul sokaknak nem maradt már mije, amiből költekezhetne.

Vásárolj ma, fizess később! Ezzel a jelszóval inditott nagy hitelprogramot az internetes óriás, a Tencent Kínában, ahol már szinte minden bolt kinyitott, de a vevők nem hemzsegnek. Kivárnak, különösen Vuhanban, ahonnan elindult a koronavírus-járvány. A 11 milliós város vezetői vásárlási utalványokkal igyekeznek feléleszteni a vásárlási kedvet

A pekingi Global Times szerint nemcsak arról van szó, hogy az emberek félnek a tömegtől és a járvány esetleges visszatérésétől, hanem attól is, hogy sokan elveszítették az állásukat, és a vesztegzár alatt felélték a tartalékaikat. Ezért a helyi vezetés igyekszik jó példával elöljárni: elsőként vették le a maszkot, és most személyesen intézik a bevásárlásokat a plázákban, hogy a lehető legtöbben lássák, újrakezdődött a normális élet.

Nemcsak az állam igyekszik, de a cégek is megtesznek mindent, hogy visszacsalogassák a vásárlókat a boltokba. A Suning, amely élelmiszertől és ruháktól kezdve elektronikáig mindent árul, 600 millió jüanos (azaz nagyjából 27 milliárd forintos) vásárlásiutalvány-programot hirdetett meg.

A válság megnöveli a társadalmi különbségeket

A francia luxus cég, az Hermes külön divat táskát terveztetett az újranyitásra Kantonban. Egy nap alatt 2,7 millió dolláros rekordbevételt produkáltak. Míg a luxusüzlet előtt hosszú sor kígyózott, addig Kína szegényebb tartományaiban alig vannak vásárlók a boltokban. Kínaiak milliói veszítették el az állásukat - figyelmeztet a pekingi Global Times, mely szerint sokan nehezen találnak majd munkát a válság után. A központi kormánytól a digitalizált szektorok kaphatnak nagyobb támogatást, míg a hagyományos ágazatoknak nem sok jut.

„Érdemes figyelni a kínaiak vásárlási reakcióit, mert az egész világon tanulni lehet ebből” - írta a Fidelity International vezető elemzője. „Egyes területeken nyilvánvaló jelei vannak a fellendülésnek, noha ennek üteme kissé lassú. Ennél több kell ahhoz, hogy visszatérjen a vásárlók bizalma, amely nélkülözhetetlen a fellendülés folytatásához.”

zöldhasú
Hirdetés