Olyan esetekben alkalmaz kerékbilincset a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság, amikor a közterületen szabálytalanul elhelyezett jármű balesetveszélyt nem jelent, és a forgalmat nem akadályozza – közölte a Főpolgármesteri Hivatal.
A hivatal azután adott ki közleményt, hogy Fürjes Balázs Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár arra hívta fel a figyelmet: újra bevezetik Budapesten a kerékbilincselést.
Kerékbilincs:Tarlós kivezette,Karácsony bevezeti. Idén újra bilincselnek a fővárosi költségvetés javaslata szerint.Ez a legrosszabb helyeken elszállítás helyett órákra rögzíti a forgalmi akadályt,a szabálytalanul parkoló autót.Ezért is szűnt meg 2018-ban.Volt erről konzultáció?
— Fürjes Balázs (@BalazsFurjes) February 19, 2020
Később Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója is megnyilatkozott a kérdésben, azt írta Facebook-oldalán, hogy „a kerékbilincselés újbóli bevezetése helyett a kék lámpás, a forgalmat akadályozó autókat soron kívül elszállítani képes járművek számának növelése lenne indokolt”.
Újra kerékbilincset raknának Budapesten a szabálytalanul parkoló autókra
Ellentmond egymásnak a közúti közlekedésről szóló törvény és a közterület-felügyeletről szóló törvény, ha valaki a megengedett időn túl várakozik, vagy egyáltalán nem vett parkolójegyet, illetve ha jegy nélkül még időn túl is parkol.
A kerékbilincselés, ahogy megírtuk, jelenleg sem tilos, de a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (FÖRI) az utóbbi időben mégsem büntetett a módszerrel a fővárosi kezelésű utakon. (Az önkormányzatokhoz tartozó utcákban eddig továbbra is használnak kerékbilincset.) A Fővárosi Önkormányzat most azt közölte: a kerékbilincs alkalmazását nem Tarlós István volt főpolgármester vezette ki, hanem a FÖRI korábbi igazgatója függesztette fel. A hivatalos statisztika szerint 2016-ban még 4536, egy évvel később 2963, azt követően csak 84, tavaly pedig összesen 3 esetben szereltek fel kerékbilincset.
Arról, hogy 2018-ban mi történt, ami miatt a FÖRI felfüggesztette a kerékbilincselést, az előző városvezetést és Tarlós Istvánt kérdezze Vitézy Dávid és Fürjes Balázs”
– írták a Fővárosi Önkormányzat közleményében.
Azt is jelezték, nem igaz, amit Fürjes írt, miszerint a Tarlós vezette városvezetés nem alkalmazta a kerékbilincset, Vitézy pedig akkor téved, amikor azt állítja, hogy a FÖRI olyan helyeken kerékbilincsel, ahol ezzel a megbilincselt jármű tovább növeli a forgalmi dugót.
„A 2019. november 6-ai igazgatóváltás után a FÖRI új igazgatója, Handl Tamás a kerékbilincs alkalmazásának lehetőségét felülvizsgálta és 2020. január 1-jével engedélyezte a jogszerű és szakszerű felhelyezését. A szabályok szerint a közúti forgalom folyamatosságát, biztonságát vagy a közbiztonságot veszélyeztető jármű esetén tilos kerékbilincset felhelyezni, a rendészek ennek megfelelően járnak el. Olyan esetekben alkalmaz kerékbilincset a FÖRI, amikor a közterületen szabálytalanul elhelyezett jármű balesetveszélyt nem jelent, és a forgalmat nem akadályozza.”
Szerda délután Fürjes ismét a Twitteren reagált a Fővárosi Önkormányzat állításaira. Azt írta, a Városháza mellébeszél, a kerékbilincselés igenis Tarlós döntése nyomán szűnt meg.
A Városháza most mellébeszél.Tarlós István döntésének következtében a kerékbilincs alkalmazása 2018-ban szinte teljesen,2019-ben teljes egészében megszűnt,egyetlen eset sem volt.Ez tény,atöbbi magyarázkodás. Ne bilincseljunk,ne büntessünk,ösztönzőkkel csillapítsuk a forgalmat!
— Fürjes Balázs (@BalazsFurjes) February 19, 2020
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.