A város új vezetésének nem igen tetszik a híd elhelyezésének terve, de gondolkodni már nem nagyon van idő. Ha nem tartják be a határidőket, a beruházásra szánt uniós forrás is veszélybe kerülhet.
Az előző, fideszes városvezetés korábban már megegyezett annak az új kerékpáros hídnak a helyszínéről, amelyet Szentendrén építenének meg. A beruházás az EuroVelo (Európai Kerékpárút Hálózat) része.
A fejlesztéssel kapcsolatban most az az újdonság, hogy a város új vezetése nem úgy vélekedik a hídról, mint az előző: szerintük más kialakításra van szükség. A beruházó NIF Zrt. szerint erre viszont nem igazán van idő, mert a határidők elcsúszásával veszélybe kerülhet a fejlesztésre szánt uniós forrás.
Így pedig a híd is elúszhat.
Az Index cikke szerint a probléma azzal van, hogy az új városvezetés még nem döntött a híd végleges helyszínéről, amit, teszi hozzá a lap, úgy tűnik, hogy nem is akarnak elkapkodni. Az ügy miatt a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. levélben szólította fel az önkormányzatot, hogy január 31-ig hozzák meg döntésüket, máskülönben ellehetetlenül a beruházás.
A szentendrei önkormányzat városvezetője, Pál Gábor a lapnak azt mondta, a híd csak a biciklis túrázóknak és a túlparti szigetmonostoriaknak az érdeke, nekik szentendreieknek nem igazán. A híd ráadásul, mondta Pál, növelné a belvároson áthaladó kerékpáros forgalmat, emellett esztétikai okból is kifogásolja az építményt.
Pál szerint többen azt szeretnék, ha a hidat a szentendrei belvárost elkerülve tudnák megépíteni, de ezt a tervet korábban elvetette a beruházó: ehhez ugyanis a Szentendrei-szigeti védett vízbázis közelében, a Fővárosi Vízművek közforgalom elől elzárt üzemi útját kellene használni, ott pedig a NIF szerint nem lehet kerékpárutat kijelölni.
A város a határidőket sem tudja elfogadni, mert úgy vélik, a beruházásra később is kaphatnak támogatást, egy ilyen horderejű ügyben pedig nem dönthetnek a lakosság megkérdezése nélkül. (Ezért is tartanak szombaton lakossági fórumot.)
Révész Máriusz, kerékpározás és aktív kikapcsolódás fejlesztéséért felelős kormánybiztos az Index kérdésére azt mondta, ők nem szólnak bele, Szentedre hova szeretne hidet, csak döntsék el, mert már így is “ki van centizve az uniós támogatás végfelhasználási határideje”.
Révész közölte, a korzó megóvása azért is érthetetlen, mert bármelyik híd épül a három tervezettből, vagy ha nem lesz híd, és kompozni kell, a kerékpáros forgalom átmegy a belvároson. A kormánybiztos hangsúlyozta azt is, ha Szentendre nem akar hidat, akkor az itt elkölteni tervezett 3 milliárd forintot másik kerékpáros projektnél fogják felhasználni.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.