Túl sokat kértek, egyelőre nem épül meg a zalaegerszegi tesztpálya központja.
Eredménytelenül zárult az állami zalaegerszegi tesztpálya irányítótornyára kiírt közbeszerzési eljárás, bár már akadt két jelentkező a nyolcemeletes, 980 négyzetméteres alapterülető épület felhúzására – írja a Népszava a pénteki uniós közbeszerzési értesítőre hivatkozva.
Ennek oka, hogy a pályázaton ajánlatot tevő, Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Záév és a Laterex Zrt. olyan sokat kért, hogy azt a megrendelő, az állami tulajdonú Autóipari Próbapálya Zala Kft. sem tudta vagy akarta kifizetni. A dokumentumban ezt így indokolják: „A benyújtott ajánlatok mindegyike jelentős mértékben meghaladja a szerződés teljesítéséhez rendelkezésre álló anyagi fedezet összegét”.
A ZalaZONE néven is ismert próbapályába tízmilliárdokat öntöttek már. A G7 értesülése szerint például csak az aszfaltozás 30,5 milliárdba került, a projekt teljes költségvetése nem áll meg 45 milliárd forint alatt.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.