Gazdaság Oroszi Babett 2019. augusztus. 15. 17:00

Kis híján félmilliárd forint közpénzt kaptak a Rogán Cecíliához köthető sportesemények

Oroszi Babett
Szerzőnk Oroszi Babett

Több hetes levelezgetés után végre megtudtuk, mennyi közpénzzel járult hozzá három állami cég két Fitbalance-rendezvényhez, valamint a Nemzeti Futóversenyhez. Rogán Antal korábban az ügyben azt mondta, szerinte abban, hogy az állam ingyenes sportrendezvényeket támogat, nincs semmi különös.

Fitbalance Aréna Tavasz, Fitbalance Kids és Nemzeti Futóverseny. Három esemény, amely Rogán Antal feleségéhez, Rogán Cecíliához köthető, és amelyről biztosan lehet tudni, hogy közpénzből működő vállalatok is adtak rá pénzt.

A hvg.hu hetek óta levelezik az MVM-mel, az Antenna Hungáriával, valamint a Szerencsejáték Service Nonprofit Kft-vel annak érdekében, hogy megtudja, mennyi pénzt emésztett fel a szponzorálás. Tisztán csak most kezdünk látni, mivel utolsóként végre a Szerencsejáték Service Kft. is megküldte a vonatkozó szerződéseket. (2015 óta ez utóbbi cég kezeli a Szerencsejáték Zrt-hez beérkező támogatási igények elbírálását.)

A támogatási struktúra az általunk begyűjtött információk alapján a következőképpen néz ki: az MVM 230 millió forintot adott a fenti három eseményre, a Szerencsejáték Service Zrt. 205 millió forintot, az Antenna Hungária pedig 60 millió forintot. Ez pedig így egyben 495 millió forint.

Az nem teljesen egyértelmű, a vállalatok miért tartották fontosnak, hogy ennyi pénzzel szponzorálják éppen ezeket a rendezvényeket. Az mindenesetre biztos, hogy korábban, tehát azelőtt, hogy Rogán Cecília megjelent volna a környékükön, jóval szerényebb összegeket adtak ugyanerre a célra - már ha utaltak egyáltalán bármennyit. Az Antenna Hungária például csak idén kezdte el a szponzorálást, az MVM pedig az idei évet megelőzően mindösszesen 6 millió forintot adott. (A Szerencsejáték Zrt.-nél az adatok nem egyértelműek.)

A Fitbalance Aréna egy sport és életmód expo, amelyet a Papp László Budapest Sportarénában rendeztek meg májusban. A Fitbalance Kids ugyancsak egy sportesemény, amely a honlap szerint “a klasszikus és új generációs sportok különleges élményét kínálja gyerekeknek, fiataloknak és családoknak”. Ezt szintén májusban rendezték meg. A Nemzeti Futóverseny pedig - értelemszerűen - egy futóverseny, amit idén júniusban tartottak meg először.

Facebook / Fitbalance Magyarország

Rogán Cecíliához pedig úgy köthetőek ezek az események, mint ahogy a Miss World Hungary, tehát a védjegyeken keresztül. Rogán Cecília, illetve a többségi tulajdonában levő Nakama & Partners a következő szavaknál szerepelnek a védjegyeket kezelő Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala oldalán:

Fitbalance, Fitbalance Kids, Nemzeti Futóverseny, Fitbalance Gasztrofesztivál, Fitbalance Centrum.

Azt, hogy a szponzorpénzekért cserébe mit kellett teljesíteni, egyedül az MVM küldte meg, a Szerencsejáték Zrt. kitakarta az erre vonatkozó részt, az Antenna Hungária pedig csak a szerződések értékét küldte meg, magukat a szerződéseket nem.

Az MVM-es szerződések szerint a szponzorpénzekért cserébe az állami cég többek között azt kérte a szervezőktől, hogy biztosítsák főtámogató státuszát, valamint logója megjelentetését a hirdetésekben és természetesen a helyszínen.

Érdekesség, hogy már az is látszik, kik kapták a szponzorpénzeket. Azt ugyanis nem a Nakama & Partners vagy Rogán Cecília kapta közvetlenül, hanem az eseményeket szervező cégek (ugyanúgy, mint a Miss World Hungary esetében, ott az MTVA ugyancsak nem a védjegytulajdonos Rogán Cecíliáékkal szerződött, hanem a szervezőkkel).

MTI / Mohai Balázs

Az egyik ilyen cég a Digital Minds, amellyel a Nemzeti Futóversenyre szerződtek, a másik pedig a Magno Studio, amellyel a Fitbalance-eseményekre. A Digital Minds neve a Miss World Hungary kapcsán merült fel, a szintén Rogán Cecíliához köthető eseményre ezzel a céggel szerződött az MTVA. A céget 2015 végén alapították, és mindösszesen 1 főt foglalkoztat, legalábbis az Opten szerint. Tulajdonosai ismeretlenek, eddig legalábbis nem esett róluk szó.

Nem kevésbé titokzatos cég a Magno Studio Kft., amelynek nemrég a nyomába eredtünk. A cégről azonban csak annyit tudni, hogy tulajdonosa Horváth László, sem weboldala, sem Facebook-oldala sincs, ehhez képest a tavalyi évet már majdnem 15 milliárdos bevétellel zárta.

Az Antenna Hungáriánál kérdéses, mire is szerződtek. Az összegek az alábbiak szerint oszlottak meg:

Korábban a hvg.hu-nak sikerült megszólaltatnia Rogán Antalt az állami pénzek kapcsán, aki azt közölte: “Úgy tudom, a feleségem cége semmilyen állami megbízást és szerződést nem kap, abban pedig, hogy az állam ingyenes sportrendezvényeket támogat – mindig is támogatott – nincs semmi különös.”

Egyben hozzátette, “míg a feleségem a gyerekeinket nevelte, az volt a probémájuk, hogy a gyerekeket neveli, és nem csinál semmit, most meg, hogy vállalkozik, és sikeres e téren, ez a probléma. Döntsék el. Ha van sapka az a baj, ha nincs sapka, az.”

A szerződéseket ezen a linken nézhetik meg.

zöldhasú
Hirdetés