Persze nagy könnyítésre ne számítson senki.
Változtak a nagycsaládosok újautó-vásárlásra szánt támogatásának feltételei – derül ki a szerdai Magyar Közlönyben megjelent rendeletből. A július elsején hatályba lépő rendelkezés alapján új járműnek minősül az autókereskedőtől való megszerzés előtt legfeljebb egy évvel forgalomba helyezett és legfeljebb 2000 kilométert futott személygépkocsi is. Fontos feltétel azonban, hogy az autókereskedőnek továbbértékesítési céllal kellett megvásárolnia, és legfeljebb bemutató céllal használhatták az eltelt egy évben.
A támogatás feltételeiről szóló 45/2019. (III. 12.) kormányrendelet kiegészül azzal is, hogy ha a gépkocsira a megszerzéstől számított három évben belül cascót kötnek, a biztosítási szerződésben a támogatást folyósító Kincstárt a szerzési támogatás és járulékai erejéig társbiztosítottként kell feltüntetni, és a biztosítónak a szerződéskötésről a Kincstárt tájékoztatnia kell, továbbá a szerződést meg kell küldenie a Kincstárnak. Ha az autót ellopják, vagy olyan kárt szenved, hogy ki kell vonni a forgalomból, ez emiatt fizetett kártérítés összegéből a Kincstárt a szerzési támogatás 3 éves időtartamra számított időarányos részének megfelelő részösszeg, a jogosultat pedig a kártérítés e részösszeggel csökkentett összege illeti meg.
Orbán Viktor februárban jelentette be, hogy a nagycsaládosok újautó-vásárlására 2,5 millió forintos vissza nem térítendő támogatást kapnak. Ennek feltétele, hogy legalább hétszemélyes legyen a gépkocsi, és a támogatás legfeljebb a vételár fele lehet.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.