Gazdaság hvg.hu 2019. január. 16. 08:29

Óriási árbevétellel zárta a tavalyi évet az IKEA

75,5 milliárd forintot kaszáltak nálunk, ami 23,3 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

75,5 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az IKEA Lakberendezési Kft. 2018-as pénzügyi évét, ami az előző évhez képest 23,3 százalékos növekedést jelent – közölték. További érdekességek: 

  • a budapesti, budaörsi és soroksári IKEA áruházakban 6,6 millió látogató fordult meg, közülük 3,7 millió vásárlót köszönthetett a lakberendezési vállalat.
  • A látogatók 33,8 millió terméket vásároltak a lakberendezési vállalattól, az átlagos vásárlás értéke 19 045 forint volt.
  • A kiemelkedő eredményhez az egy év alatt eladott 37 666 kanapé és 54 480 ágy mellett a 17 470 konyhabútor járult hozzá leginkább (13 500 eladott konyhabútor az előző pénzügyi évben).

Azzal, hogy az áruház immár ötödik éve két számjegyű növekedést tudhat maga mögött, Magyarország világviszonylatban is a lakberendezési vállalat egyik legdinamikusabban fejlődő piacai közé tartozik – írták. Az elmúlt 5 pénzügyi évben árbevételét összesen 82 százalékkal növelte a Magyarországon piacvezető lakberendezési lánc. Az IKEA vásárlói körülbelül két havonta látogatnak el az áruházakba, a magyar otthonok háromnegyedében megtalálható valamilyen IKEA-termék – tették hozzá.

A vállalat azt is elárulta, hogy az online értékesítés 2,5 milliárd forintos árbevételt eredményezett, 460 200 terméket vásároltak, egy online vásárlás átlagos értéke 124 870 forint volt. A vásárlók fele élt a házhozszállítás lehetőségével. A leggyakrabban Székesfehérvárról, Budapestről, Dunakesziről, Sopronból, Kecskemétről rendeltek online.

Az IKEA FAMILY klub szintén növekedett, ez immár 915 000 klubtagot számlál, egy lakberendezési klubtag átlagos vásárlása 22 200 forint volt.

IKEA

Az áruházak éttermeiben, bisztróiban, kávézóiban 3,6 millió vásárló választott az IKEA ételkínálatából, akik átlagosan 1254 forintot költöttek. 4,5 milliárd forint volt ezen egységek árbevétele, ami majd 40 százalékos növekedést jelent az előző pénzügyi évhez képest. Az IKEA két emblematikus étele közül a magyar vásárlók főleg a hot-dogot vitték, ebből itthon 2,3 millió darab fogyott, míg Csehország 4 áruházában 1,3 millió, Szlovákiában pedig félmillió. A húsgolyó Csehországban volt a legnépszerűbb, ott 1,5 millió adagot értékesítettek az éttermekben, míg Magyarországon 855 710 adag, Szlovákiában pedig 374 309 fogyott ugyanebből.

A lánc idén áruházi és online szolgáltatásait, főként a csomagküldést, házhozszállítást és összeszerelést szeretné fejleszteni.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.