Gazdaság hvg.hu 2019. január. 03. 12:31

Ausztriában márkás ruhákat, Szlovákiában élelmiszert vesz a magyar

A KSH adataiból kiderül, hogy nyugati szomszédunknál költünk a legtöbbet, de hozzánk is szívesen jönnek át vásárolni Ausztriából.

A magyarok között is egyre népszerűbb a „bevásárlóturizmus”, a KSH adatai szerint 2018 első három negyedévében összesen 95 milliárd forintot költöttünk el külföldön kifejezetten vásárlási céllal – írja a Világgazdaság. A lap szerint ezzel a 2017-ben mért 3,5 millióról 3,8 millióra nőtt a tranzakciók száma.

Ha az egész évet nézzük, 2018-ban a tavalyelőtti 103 milliárd forintról 130 milliárdra nőhetett a bevásárlóturizmusból eredő külföldi költekezés. A magyarok közül a legtöbben Ausztriában vásároltak, de népszerű úti cél volt Szlovákia és Szerbia is.

A különböző országokat viszont általában más-más céllal keresik fel a vásárolni vágyó magyarok: Ausztriában általában márkás termékekre költünk, míg Szlovákiában és Szerbiában inkább élelmiszerre.

Közben a külföldiek is szívesen járnak Magyarországra bevásárolni: az itteni költéseik a KSH adatai szerint 177 milliárd forintot tesznek ki. Leginkább Ausztriából és Szlovákiából érkeznek hozzánk vásárlók, náluk ugyanis hiába alacsony az áfa, a forint gyengesége miatt nálunk sok terméket érdemes beszerezniük, főleg, ha azokat akciós áron kínálják az üzletek.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 06. 19:30

„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között

Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk.