A KSH adataiból kiderül, hogy nyugati szomszédunknál költünk a legtöbbet, de hozzánk is szívesen jönnek át vásárolni Ausztriából.
A magyarok között is egyre népszerűbb a „bevásárlóturizmus”, a KSH adatai szerint 2018 első három negyedévében összesen 95 milliárd forintot költöttünk el külföldön kifejezetten vásárlási céllal – írja a Világgazdaság. A lap szerint ezzel a 2017-ben mért 3,5 millióról 3,8 millióra nőtt a tranzakciók száma.
Ha az egész évet nézzük, 2018-ban a tavalyelőtti 103 milliárd forintról 130 milliárdra nőhetett a bevásárlóturizmusból eredő külföldi költekezés. A magyarok közül a legtöbben Ausztriában vásároltak, de népszerű úti cél volt Szlovákia és Szerbia is.
A különböző országokat viszont általában más-más céllal keresik fel a vásárolni vágyó magyarok: Ausztriában általában márkás termékekre költünk, míg Szlovákiában és Szerbiában inkább élelmiszerre.
Közben a külföldiek is szívesen járnak Magyarországra bevásárolni: az itteni költéseik a KSH adatai szerint 177 milliárd forintot tesznek ki. Leginkább Ausztriából és Szlovákiából érkeznek hozzánk vásárlók, náluk ugyanis hiába alacsony az áfa, a forint gyengesége miatt nálunk sok terméket érdemes beszerezniük, főleg, ha azokat akciós áron kínálják az üzletek.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.