Azért annyira mégsem aggódik az Európai Bizottság az uniós támogatások miatt.
Az EU 193 millió eurót (több mint 60 milliárd forintot) biztosít a Kohéziós Alap forrásaiból a Székesfehérvár és Keszthely közötti, összesen 123 km hosszúságú balatoni vasútvonal újjáépítésére és korszerűsítésére – jelentette be az Európai Bizottság regionális politikáért felelős tagja, Corina Crețu.
A Budapestet Keszthellyel összekötő teljes vonal korszerűsítése két szakaszban valósul meg. A jelenlegi beruházás a Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti 53 km-es vonalszakaszt érinti. A projekt keretében 38 közúti és 124 gyalogos vasúti átjárót korszerűsítenek, valamint 13 új gyalogos vasúti átjárót építenek ki.
A projekt költségét korábban (2016-os árfolyamon) 53 milliárd forintra becsülték, a megbízást elnyerő, Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó R-Kord, a V-Híd és a Swietelsky konzorciuma több mint 72,4 milliárdért vállalta a munkát, amely a tervek szerint 2019 áprilisában fejeződik be.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
![](https://cdn.hvg.hu/img/partolo_tagsag/HVG_hetilap_2_ho_50_off_kampany_03_640x360.png)