Gazdaság hvg.hu 2018. május. 31. 14:11

Megbízható kezekbe került az országimázs kommunikációja

Megalakult a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kommunikációs ügynöksége, holott két évvel ezelőtt éppen azért hozták létre az MTÜ-t, hogy minden feladat, különösképpen pedig a kommunikáció egy kézben legyen.

Az állami vagyonkezelő 150 millió forintos juttatásával május 23-án bejegyezték a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség Nonprofit Kft.-t, amelynek legfőbb feladata a turisztikai marketing összehangolása, az imázskiadványok elkészítése – olvasható a legfrissebb HVG-ben. A kormány még az év elején határozta el a cégalapítást, amely most történt meg.

Az újabb állami vállalatot a 32 éves Osváth Eszter vezeti, aki előzőleg a közszolgálati média egyik cégében Kálomista Zsuzsannával párhuzamosan volt vezető pozícióban. Kálomista neve onnan ismerős, hogy Orbán Viktor kormányfő lelkes támogatójának, Kálomista Gábor producernek a felesége.

Osváth Eszter azonban nemcsak az új ügynökség irányítója, hanem a Frank Digital kommunikációs tanácsadó cégnek a tulajdonosa is, méghozzá 2017 nyarától, amikor az Origo hírportál cégcsoportja Matolcsy György jegybankelnök fiához került.

A Frank Digital nem Matolcsy Ádámé lett, de a cég előtte és utána is részesült a Magyar Nemzeti Bank forrásaiból. Eleinte támogatást kapott a jegybanki alapítványoktól, 2017 őszén pedig az állami plakátkampányokban részt vevő New Land Media Kft.-vel közösen 1,5 milliárd forintos megbízást nyert el az MNB-től a fogyasztóbarát hiteltermékek jegybanki minősítésének kommunikációjára.

A februári kormányhatározat szerint az új állami kommunikációs ügynökség felett az MTÜ gyakorolja a tulajdonosi jogokat. Az MTÜ 1,9 milliárd forintot kapott az országmárka kidolgozására.

Az MTÜ egyik tanácsadója Orbán Viktor kormányfő lánya, aki részt vett az első imázsfilm elkészítésében is. A film még az előtt készült el, hogy megalkották volna az országmárka logóját és szlogenjét, amelyre az MTÜ május 16-án írta ki a pályázatot, június 12-ei határidővel.

További részletek a HVG e heti számában olvashatók.
zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Matalin Dóra 2025. március. 30. 19:30

Gyötrődnek a kiskamaszokat nevelő szülők, de kicsit túl hamar feladják

Képben kell lenni, különben az internet lesz a gyerekünk felvilágosítója, szülőként igenis referenciapontnak kell maradni számukra – mondja Szél Dávid pszichológus, aki a Kamaszok című Netflix-sorozat óriási visszhangja kapcsán beszélt az influenszerek hatásáról a gyerekekre. Hogyan terjed az internetes nőgyűlölet, és miért fontos, hogy egy apuka megszeresse a Ninjagót? Mit tegyünk, ha elzárkózik a gyerek? Hogyan reagálják le eltérően a fiúk és a lányok a neten felszedett öngyűlöletet?