Öt-tíz éven belül a sofőrök fele, több tízezer ember vonulhat nyugdíjba.
Az államilag támogatott hivatásos gépjárművezető-képzés révén, az OFA-programban az elmúlt három évben több mint 2500-an szereztek jogosítványt térítésmentesen. Nyolcosztályos általános iskolai végzettséggel OKJ-s képzésben is lehet szerezni hivatásos jogosítványt teherjárműre vagy autóbuszra – mondta a Világgazdaságnak a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) kommunikációs vezetője.
Árvay Tivadar hangsúlyozta: az OFA-program és az OKJ-s képzés csupán a tűzoltásra elegendő. Az MKFE ezért szorgalmazza, hogy a lehető leghamarabb induljon el a közoktatásban a hivatásos gépkocsivezetők képzése, amelyre középiskolát végzettek jelentkezhetnének.
A nemzetközi fuvarozásban dolgozó kamion- vagy autóbuszsofőr magasabb fizetést visz haza, mint a belföldön alkalmazott kollégája. A kamionsofőrök 600 ezer forintot is megkeresnek havonta a napidíjakkal együtt, ami az MKFE kommunikációs vezetője szerint vásárlóerő-paritás szempontjából annyit ér, mint például egy német hivatásos gépkocsivezető havi bére.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.