Gazdaság hvg.hu 2018. február. 23. 14:11

Akár önvezető járműveket is tesztelhetnek majd az M76-os autóúton, ha elkészül

A 34 kilométeres gyorsforgalmi út 2022 végére készülhet el teljesen, és a sármelléki repteret is érinti majd.

Letették a 170 milliárd forintból épülő M76-os autóút alapkövét pénteken a Zala megyei Alsónemesapáti határában. Az autóút Zalaegerszeget a sármelléki repülőtér érintésével az M7-es autópályával kapcsolja össze.

Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára a 34 kilométeres új gyorsforgalmi útról azt mondta: 2020-ig elkészül a Zalaegerszeg és Alsónemesapáti között hiányzó, körülbelül másfél kilométeres szakasz négysávossá alakítása, illetve az M7-es holládi csomópontjától Fenékpusztáig tartó új nyomvonal. A kettő közötti szakasz tervezése is elindul, itt az építkezés befejezését 2022 végére tervezik.

MTI / Varga György

A Modern városok programban majdnem 170 milliárd forintból megvalósuló M76-os megépítésével Keszthely is kétszer kétsávos bekötést kap, a 17 települést érintő autóút 110 kilométeres sebességű haladást tesz majd lehetővé. Különlegessége, hogy a zalaegerszegi járműipari tesztpályához kapcsolódva az önvezető és elektromos járművek közúti tesztelését is lehetővé teszi majd.

Manninger Jenő, Keszthely térségének parlamenti képviselője (Fidesz) úgy vélte, hogy a stratégiai jelentőségű M76-os út Zala megyét az élvonalba helyezheti, mert Hévíz és Keszthely közlekedési lehetőségeit, de Pacsa környékére is gazdaságfejlesztő hatása lesz.

Hozzátette azt is, hogy az M76-os elkészültével szükség lenne az ehhez csatlakozó, már legalább húsz éve tervezett észak-déli M9-es gyorsforgalmi út megépítésére is.



zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.