A hazai buszok vásárlását előíró kormányhatározat csak egyvalamivel nem foglalkozik.
A kormány „a hazai buszgyártás további erősítése érdekében” a helyi autóbuszos személyszállítási közszolgáltatást ellátó önkormányzatokra és buszos cégeikre is kiterjeszti azt az adatszolgáltatási kötelezettséget, amely eddig csak a regionális közlekedési központokra és a Volánbusz Zrt.-re, tehát a távolsági közlekedési cégekre vonatkozott.
A tájékoztatást a 2016-ban létrehozott Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság kapja meg, amelynek feladata „az autóbusz-beszerzések iparpolitikai céloknak megfelelő előkészítésének előmozdítása, a beszerzési szempontok egységesítése és a magyar autóbuszipar fejlődésének elősegítése”. Ezt a testületet a nemzetgazdasági miniszter vezeti, tagja néhány államtitkár és Budapest főpolgármestere.
A kedden közzétett kormányhatározat azzal nem foglalkozik, hogy létezik-e kellő számú és minőségű magyar gyártmányú autóbusz, de emlékezetes, hogy éppen Budapesten, a metrópótlással kapcsolatban voltak nézeteltérések a kormány és a főváros között arról, honnan szerezzenek be vagy béreljenek autóbuszokat.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.