Nehéz helyzetben van az ellenzék, ha kampányolni akar, egyedül a Simicska Lajos cégének tulajdonában álló plakáthelyeket nem vették meg a Fidesz-közeli cégek.
Az ország szinte minden plakáthelyét lefoglalták a Fidesz-közeli reklámcégek a kampányra – állítja a Zoom.hu. A portál szerint a Simicska Lajoshoz köthető Publimont plakáthelyein és a piaci megrendelők által lefoglalt helyeken kívül még 6-8 ezer óriásplakátnyi szabad kapacitás volt a kampányra, ezt azonban két-három ügynökségen keresztül gyakorlatilag mind lefoglalták. Ez nem azt jelenti, hogy már ki is fizették valamennyi helyet, de más nem helyezhet el rajta hirdetést.
A Zoom.hu úgy tudja: a kormánypárthoz közeli reklámügynökségek a citylightok nagy részére is lecsaptak.
A legtöbb plakáthelye az országban a francia JCDecaux-nak van, 7600 óriásplakát és 9500 citylight, a bevételek 51,3 százaléka hozzájuk fut be. A piac második legnagyobb szereplője a Publimont, de az ő bevételük alig fele a JCDecaux-énak. Rajtuk kívül 2-3 közepes és néhány kisebb cég harcol még a hirdetőkért, de az ő bevételük együttvéve annyi, mint a Publimonté egyedül.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.