Közel a másfélszeresére nőtt a taxisok tarifaemelési kérése ahhoz képest, amiről először szó volt.
A tízszázalékos tarifaemelés, amit a taxisok beharangoztak, csak a minimális kérésük volt: Zsabka Zsolt, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara ipari elnökségi tagja most bejelentette, hogy átlagosan 14 százalékos emelésről szóló javaslatot nyújtottak be. Zsabka az mfor.hu-nak mondta el: az átlagos szállítási távolság 9 kilométer, erre a távolságra számolva jön ki a 14 százalékos emelés.
Az persze az eredeti kívánságok alapján sem volt érthető, hogy hogyan jött volna ki a 10 százalékos kérés – a három tételből, amit másfél hete bemondtak a taxisok, mindegyik magasabb volt 10 százaléknál.
Reagált arra is, hogy sokak szerint az emelkedő költségekre nem kellene hivatkozniuk a taxisoknak, amikor az üzemanyagköltségek jó 50 forinttal alacsonyabbak, mint 2013-ban, amikor bevezették a mostani tarifákat. Szerinte a benzinpénz a taxisok költségeinek tíz százalékát sem éri el,
így nem a benzinár változása kell, hogy meghatározó legyen az egységes tarifa mértékének meghatározásakor.
Azt is hozzátette: a budapesti taxis szolgáltatás színvonala az európai élvonalba tartozik, miközben a díjak az európai középnek felelnek meg.
A taxisok kiadásait ebben a cikkünkben tekintettük át részletesen. A biztosítások díja például nagyot nőtt 2013 óta, az online pénztárgép is jókora pluszkiadást jelent. Eközben az utasoknak nem lett jobb, BKK egy vizsgálatában az ellenőrök a taxik 70 százalékát problémásnak ítélte, a taxik fogynak, a várakozási idők pedig nagyot nőttek.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.