Gazdaság hvg.hu/MTI 2017. október. 17. 12:34

Leszavazták, mégsem drágulnak a nejlonzacskók

Az eddigi 33-szorosára növelték volna a boltokban kirakott zacskók termékdíját, de az utolsó pillanatban kivették ezt a törvényjavaslatból.

Mégsem emelkedik 2018-tól a reklámszatyrok és a reklámhordozó papírok termékdíja, az üzletekben kirakott zacskók díja is marad a régi – döntött a parlament a környezetvédelmi termékdíjról szóló törvény módosításakor.

Az eredeti javaslat szerint a reklámhordozó papírok jelenlegi kilogrammonként 85 forintos termékdíja 114 forintra nőtt volna. Az eredeti terv szerint reklámszatyornak minősítették volna az üzletekben kirakott zacskókat is, amelyekbe például a zsömlét vagy a hagymát pakolják a vásárlók, és amelyek egyre több környezeti problémát okoznak. Ezekre a mostani 57 helyett 1900 forintos kilogrammonkénti termékdíjat határoztak volna meg, de ezt a javaslatot végül leszavazta a többség.

A törvényalkotási bizottság azzal indokolta ennek a pontnak a visszavonását, hogy még nem fogadta el az unió a hulladékgazdálkodási szabályozás elveinek, fogalmainak, főbb rendelkezéseinek, illetve a tagállamokat érintő hulladékgazdálkodási célkitűzéseknek a módosítását. Ezért az új szabályok elfogadásáig nem növelik azokat a hulladékgazdálkodási célú fizetési kötelezettségeket, amelyek "a nemzetgazdaság szereplői részére később indokolatlannak minősülő terheket jelenthetnek".

Elfogadták viszont azt, hogy az elektromos, elektronikai berendezések után fizetendő díjtétel kilogrammonként egységesen 57 forintra változik. Így például a mobiltelefonok után eddig fizetett kilogrammonként 304 forintos termékdíj is 75 forint lesz kilogrammonként.  Ugyancsak 57 forint lesz kilogrammonként a fémből készült italcsomagolások termékdíja.

 

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.