A 2x2 sávos autópályából 2x1 sávosra visszabontva kell megtervezni az M3-as autópálya Vásárosnaménytől az ukrán határig terjedő szakaszának továbbépítését. Az érdekes szövegű tendert a Vezess.hu oldalon ismertetik. A pályázatot Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt írta ki.
A Közbeszerzési Értesítőben megjelent felhívás szerint Az M3-as gyorsforgalmi út Vásárosnamény és Beregdaróc (az ukrán határ) közötti szakaszának tervezésére lehet jelentkezni. A tervezést elnyerőnek olyan utat kell rajzolnia, ami nem autópálya, hanem csupán 2×1 egysávos, köszönhetően egy friss kormányhatározatnak, amely ilyen formában írja elő az utat. Ám a tervek szerint nem marad mindig így.
A NIF felhívása ugyanis úgy szól: „előbb 2×2 forgalmi sávos autópálya megvalósítását kell megtervezni, majd ebből a megoldásból – a vízszintes és magassági vonalvezetés, valamint keresztmetszeti kiépítés ütemezését figyelembe véve – visszaépítve kell kialakítani az autópályává fejleszthető 2×1 forgalmi sávos út tervét.”
A tervezőnek a vezess.hu szerint javaslatot kell tenni az autópálya későbbi racionális kiépítésére (csomópontok, folyó pálya, határátkelő, pihenőhelyek, stb.) is. A dokumentációt 2×2 forgalmi sávos autópálya hatásaira kell elkészíteni és a környezetvédelmi engedélyt is erre kell kérelmezni.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
