Úgy vág bele a hármas metró felújításába a Fővárosi Önkormányzat, hogy még nem tudja, honnan lesz rá pénze, ki végzi el a munkát, és mivel szállítja közben az utasokat.
Ha Tarlós István főpolgármester nem emlegetné folyton, hogy a miniszterelnökkel azonos politikai családhoz tartozik, a hármas metró felújításának eddigi szenvedéstörténetéből aligha lehetne erre következtetni. Már a főváros 2011-ben készített hibajegyzéke sem győzte meg a kormányt arról, hogy szükség lenne a felújítására, a támogatási szerződést csak tavaly írták alá, ráadásul kisebb összeggel, mint amit Tarlós remélt. Az is bizonytalan egyelőre, hogy az Európai Bizottság beleegyezik-e abba, hogy felújítást jórészt uniós pénzből fedezzék. Emlékezetes: a metrókocsiknál a felújítás nem tetszett az EU-nak, így kellett más forrásból megoldani a finanszírozást.
Nem voltak eddig túl sikeresek a felújításra kiírt tenderek sem. Az első pályázatra érkezett ajánlatok hasonlósága miatt a főpolgármester kartellre gyanakodott, a másodiknál csak a magas árszint borzolta a főváros kedélyeit. De a metrópótló buszok ügyét sem sikerült rendezni a főváros és a kormány közötti viták miatt.
A metrófelújítás körüli bizonytalanságokról bővebben a HVG e heti számában olvashat.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.