Gazdaság MTI 2017. július. 02. 08:04

Opel: visszatérnek a magánvevők az új autók piacára

A magyarországi márkakereskedőknél az idén már számottevően nő a magánügyfeles értékesítések súlya - mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója az autópiac első fél évét értékelve újságíróknak.

Elmondása szerint az idén már 38 százalékra nőtt a magánszemélyeknek eladott autók aránya, egyidejűleg a flottavásárlóké 62 százalékra zsugorodott. Az előző években még jellemzően 70 százalék fölött volt a céges vásárlók aránya a kereskedőknél, egyes márkáknál 80 százalékra is felkúszott, aminek a piac válság utáni talpra állásában nagy szerepe volt.

Koncz Gábor megjegyezte: az Opelnél még az iparági átlagnál is nagyobb súlya van a magánértékesítésnek, az idén eléri a 47 százalékot az eladásokon belül.

Az ügyvezető igazgató az MTI-nek elmondta, hogy 2017-ben 12 ezer darab Opel eladásával számolnak, ez a teljes piacra prognosztizálthoz hasonló, 14 százalék körüli bővülést jelentene 2016-hoz képest. Az idén az első öt hónapban 4286 autót már eladtak a márkakereskedők, alátámasztva a tervet, egyben 8,3 százalékot meghaladó piaci részt biztosítva a márkának Magyarországon.

Koncz Gábor szólt arról, hogy a piaci trendhez igazodva az Opel is erősít az úgynevezett városi terepjárók szegmensében. Jelenleg a Magyarországon eladott új autók 35,6 százaléka SUV. A kategória Európában is dinamikusan fejlődik, bár többségükben a C (compact) szegmens a legnagyobb. Az Opel is hagyományosan ebben a szegmensben erős, a teljes eladásának 38,5 százaléka Astra modell.

A márka SUV-ja, a Mokka eddig Magyarországon az eladások 12,6 százalékát adta, azonban a piaci arányt megközelítő 30 százalékra nőhet az SUV-értékesítés két új modell bevezetésével, a Crossland-X-szel és a Grandland-X-szel, amelyek júniusban, illetve októberben kerülnek a kereskedésekbe - ismertette Koncz Gábor.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Ballai Vince 2024. december. 23. 17:30

150 millió légy egy csapásra – indul az első hazai lárvagyár, amelyről Áder János is szuperlatívuszokban beszél

Euró tízmillókból épült fel Magyarország első lárvafarmja, ahol légylárvák milliárdjainak segítségével állítanak elő prémium minőségű fehérjét szerves melléktermékekből. Ki fogja felvásárolni tonnaszám a lárvákat? Mitől fenntarthatóbb a rovarfehérje a hagyományosnál? Mit keres egy híresen rovarfób ország exállamfője a lárvagyár átadóján? Egyáltalán, hogyan hizlalják a takarmánylárvát? Ez a gyáravatás más volt, mint a többi.