Gazdaság hvg.hu 2017. június. 02. 13:44

Kellemetlen meglepetés érte egy fogorvos betegeit az ügyfélkapun

Egy Csongrád megyei fogorvos bizonyos betegei a nyilvántartás szerint akkor is kaptak kezelést, amikor nem jártak a rendelőben. És olyat is, ami a valóságban meg sem történhetett.

El nem végzett kezelések után is vett fel pénzt utána a csanádpalotai fogorvos – ezt állítja az egyik beteg, aki az ügyfélkapuján vette észre, hogy a neve mellett szereplő orvosi beavatkozások listáján olyan kezelések is vannak, amelyet sosem végeztek el.

A Délmagyarország szerint a nő elment az orvoshoz tisztázni a számokat, és a rendelőben egy olyan fogat jelöltek meg kezeltként, amely nem létezik már, mivel a helyén egy 23 éve beültetett pótlás van: négy fog egyben. Kiderült emellett, hogy olyan idei időpontot is beírtak az elszámolásba, amikor nem járt a beteg a fogorvosnál. Az érintett rendelőben 2011-ben volt ugyanis utoljára.

A lap azt írja: a nő azért osztotta meg történetét a nyilvánossággal, mert szeretné, ha mindenki leellenőrizné az adatait. Egy Facebook-csoportban is leírta, mit talált az ügyfélkapuján, és kiderült: még ketten hasonló, a valóságban el nem végzett kezeléseket láttak az adataik között, szintén a csanádpalotai fogorvos nevén.

Egyikük, egy fiatal csanádpalotai nő elmondta: általános iskolás korában többször volt a rendelőben iskolai fogászaton, de még 2007 előtt, és semmilyen kezelést nem kapott. Később még egyszer volt ott a bölcsességfoga miatt, de akkor sem kezelték. Ehhez képest az elszámolásában egyebek mellett három foghúzás szerepel, pedig maradandó fogai közül egyet sem húztak még ki.

A lap munkatársa megkereste a csanádpalotai fogorvost, aki kérdezte, miért akarnak erről írni. Majd közölte, hogy ő nem nyilatkozhat a kötelező titoktartás miatt, a betegjogi képviselőhöz küldte az újságírót. Felhívta azt a betegjogi képviselőt, akinek a nevét, telefonszámát kifüggesztették a folyosón, de ő közölte, hogy Csongrád megyében már nem ő az illetékes. Megadott egy másik nevet, ő azonban nem vette fel a telefont.

A cikkben megjegyzik: az ügyfélkapun keresztül elérhető lista alján figyelmeztetés olvasható. Ha az ügyfél eltérést tapasztal az adataiban, akkor közvetlenül jelezheti azt az illetékes intézménynek.

A lap megkereste az ügyben a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőt, választ a cikk megjelenéséig nem kaptak.

 

zöldhasú
Hirdetés