2017. április. 23. 08:01 MTI Utolsó frissítés: 2017. április. 23. 08:01 Gazdaság

Mi alapján választunk?

Felmérés a háztartási gépet vásárlók körében

Az elektronikai cikkeket forgalmazó MediaMarkt áruházlánc kutatásában a megkérdezettek 44 százaléka a háztartási gépek árát, 17 százaléka pedig - főleg az idősebbek és a budapestiek - az energiahatékonyságot nevezte a legfontosabb szempontnak vásárlási döntésénél. A teljesítmény (10 százalék), a gyártó (9 százalék), a gépek mérete (6 százalék), színe és dizájnja (1-1 százalék) a következő szempontok.

A válaszadók 85 százaléka az energiahatékonyság érdekében akár többletkiadást is vállalna, 62 százalékuk viszont 10 ezer forintnál nagyobb pluszkiadást nem tart reálisnak a takarékosabban működő készülékekért. Ennél többet azok közül is csak kevesen fizetnének, akik amúgy az energiabesorolást tekintik a legfőbb szempontnak. A felmérés szerint a vásárlók 70 százaléka ismeri az energiahatékonysági kategóriákat.

A MediaMarkt reprezentatív - nem, korosztály, végzettség és lakóhelytípus szerinti - kutatása 2017 márciusában készült ezer, 18-59 év közötti vásárló online kérdőíves megkérdezésével.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Gergely Zsófia 2025. január. 21. 19:30

Zsolnai Endre, a Mikulásgyár főszervezője: „Kirakatország vagyunk, Majomország”

„A Mikulásgyár lett szerelem helyett A szerelem az életemben” – foglalja össze elmúlt 20 évét Zsolnai Endre. Utolsó rendezvénye huszonmilliós mínusszal zárt, és ezt nincs miből kifizetnie, ezért most nem lát komoly esélyt a Mikulásgyár fennmaradására, de még nem mondott le róla végleg. Úgy látja, azért fogytak el a támogatók, mert „mindenki idomul, igazodik, tetőfokára hág az öncenzúra, a szervilizmus, a fortélyos félelem igazgat. Hogy valójában nincs szolidaritás”. HVG-portré.