Mi alapján választunk?
Felmérés a háztartási gépet vásárlók körében
Az elektronikai cikkeket forgalmazó MediaMarkt áruházlánc kutatásában a megkérdezettek 44 százaléka a háztartási gépek árát, 17 százaléka pedig - főleg az idősebbek és a budapestiek - az energiahatékonyságot nevezte a legfontosabb szempontnak vásárlási döntésénél. A teljesítmény (10 százalék), a gyártó (9 százalék), a gépek mérete (6 százalék), színe és dizájnja (1-1 százalék) a következő szempontok.
A válaszadók 85 százaléka az energiahatékonyság érdekében akár többletkiadást is vállalna, 62 százalékuk viszont 10 ezer forintnál nagyobb pluszkiadást nem tart reálisnak a takarékosabban működő készülékekért. Ennél többet azok közül is csak kevesen fizetnének, akik amúgy az energiabesorolást tekintik a legfőbb szempontnak. A felmérés szerint a vásárlók 70 százaléka ismeri az energiahatékonysági kategóriákat.
A MediaMarkt reprezentatív - nem, korosztály, végzettség és lakóhelytípus szerinti - kutatása 2017 márciusában készült ezer, 18-59 év közötti vásárló online kérdőíves megkérdezésével.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.