A szakértők véleménye megoszlik arról, technikailag helyes-e megtiltani a repülőgépeken a laptophasználatot – írja a HVG hetilap.
Bár a biztonságpolitikai szereplők indokoltnak tartják azt az Egyesült Államok és Nagy-Britannia által bevezetett korlátozást, amely szerint tilos lesz a repülőgépekre laptopot vinni, a szakértők véleménye megoszlik erről. Úgy látják ugyanis, hogy egy esetleges bomba akkor is működésbe hozható a gépeken, ha az a csomagtérben van. Ha pedig a gépek fedélzeti komputerének meghekkelésétől félnek a hatóságok, azt minden bizonnyal a továbbra is legálisan felhihető mobiltelefonokkal is végre tudják hajtani az esetleges terroristák.
A tilalom egyébként főleg a business osztályon utazókat érinti, ők eddig számíthattak rá, hogy a hosszú interkontinentális járatokon is dolgozhattak a laptopjukon. A kiszolgálásuk fejfájást okoz a tiltás által érintett légitársaságoknak, amely ráadásul éppen az a négy cég, a katari Qatar Airways, a dubai Emirates, az abu-dzabi Etihad és a török Turkish Airlines, amelyek az utóbbi másfél évtizedben nőttek nagyra, és visszatérő washingtoni vádak szerint tiltott állami támogatással orozzák el amerikai vetélytársaik piacait.
A terrorizmus elleni küzdelem miatti biztonsági intézkedésekbe belefásult utasok valószínűleg megszokják majd a korlátozást, ám a biztosítókkal lehetnek gondok, azok ugyanis csak korlátozottan fizetnek a feladott poggyászban elhelyezett elektronikai eszközökért, amelyek megsérülhetnek vagy eltűnhetnek, hiszen a világon mindenütt vannak enyves kezű poggyászrakodók.
A teljes cikket a friss HVG-ben olvashatja.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.