Az online vásárlási piacon sosem látott pénzforgalomról számoltak be az Egyesült Államokban, amiben közre játszott a csütörtöki hálaadási és a fekete pénteki vásárlási láz.
Úgy tűnik egyre kevesebben próbálnak meg a boltokban megrohanni a polcokat az USA-ban, a RetailNext adatai szerint az internetes értékesítések két számjeggyel nőttek a tavalyihoz képest és első alkalommal haladták meg a 3 milliárd dollárt a fekete péntekek történetében. Ezt megerősítik az online kereskedelmi szövetség adatai is, akik a karácsonyi szezon hátralévő részére a tavalyinál 3,6 százalékkal magasabb, 655,8 milliárd dolláros forgalmat vár.
A hagyományos boltokban 5 százalékkal csökkent az eladások értéke, a tranzakciók száma pedig 7,9 százalékkal maradt el a tavalyitól. Csak a fekete pénteken több mint 10 százalékkal csökkent ezen boltok forgalma.
Shelley Kohan, a RetailNext elnökhelyettese szerint az idei karácsonyi szezon lassan indul. Az első pár héten az elnökválasztás teljesen lekötötte az emberek figyelmét a normál üzletmenetről, és az enyhébb novemberi időjárás is árthatott az eladásoknak - tette hozzá.
A kereskedők azért is lehetnek optimisták karácsonyig, mert az USA-ban most áll a legalacsonyabb szinten a munkanélküliség az utóbbi években, és októberben 2009 óta a legnagyobb mértékű órabérnövekedést mérték. Az online kereskedelmi szövetség prognózisa szerint egy átlagos vásárló 636 dollárt (185 ezer forint) költ majd a karácsonyi szezonban, ami 3 százalékos növekedés lehet 2015-höz képest.
Itt vannak az idei legsúlyosabb Black Friday-videók
Sorra futnak be a videók a pénteki vásárlási őrület legsúlyosabb jeleneteiről.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.