Gazdaság MTI 2016. október. 31. 19:40

A több százmilliárdos feketézés ellen kampányolnak az autóimportőrök

Az évi mintegy ezer milliárd forint forgalmú gépjármű-javítási szektorban 35-40 százalék a feketegazdaság aránya, az alkatrészkereskedelemnek pedig a fele illegális, forgalma eléri a 230 milliárd forintot - becsüli a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).

A szövetség szerint az illegális alkatrészkereskedelem és a sufniszervíz térnyerése nemcsak az állami bevételeket csapolja meg, hanem biztonsági és esetenként környezetvédelmi kockázatokat is hordoz. Ennek nagy jelentősége van a magyar piacon, ahol a járműállomány átlagéletkora 12 év körül van, miközben erőteljesen áramlik be az országba a magánimport használt autó - hívta fel a figyelmet Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke. 

Az első háromnegyed év adatai alapján az idén magánimport útján jóval több mint százezer használt autó érkezik az országba, többsége öt évnél idősebb jármű. 

Az MGE Értünk hozzá kampányával próbálja a hivatalos szervízekbe terelni az autósokat, akik számára általában az olcsóbb ár teszi vonzóvá az illegális javítóműhelyeket. 

Pedig a szakszerűen végzett javítás megtérül - mutat rá az MGE: egy ötéves autó esetében 250-500 ezer forint árelőnyt jelenthet az eladó számára, ha kocsija pontosan vezetett szervízkönyvvel rendelkezik. Az autótulajdonos szervízköltségei eközben az első öt évben 300-400 ezer forintra rúgnak a hivatalos márkaszervíznél.

    Magyarországon 10-11 ezer szervíz működik hivatalosan, ebből 600-700 márkaszervíz. Együttes forgalmuk 230 milliárd forint, emellett az alkatrészforgalom eléri a 420 milliárd forintot. A szervízágazat 40-50 ezer embert foglalkoztat.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2025. február. 17. 14:52

Rodrigo Ballester, az MCC tanára, „wokebuster”: Mint volt uniós tisztviselő, szégyellem magam

Az Orbán-kormányt érő nemzetközi kritikák erőszakosabbak, mint bármelyik magyar kormányzati kampány, az MCC-ben pedig magas szintű a véleménynyilvánítás szabadsága – vallja Rodrigo Ballester, a közpénzzel és részvénycsomagokkal kistafírozott kormányközeli think tank tanára, aki 15 év uniós munka után váltott magyarországi karrierre. Az öt nyelven beszélő szakember magyarul még nem tud, az Orbán-kormány miniszteri biztosaként a kutatás és a felsőoktatás „nemzetköziesítéséért” felel. Mi volt a legnagyobb kultúrsokk, ami itt érte? Miért ezek „élete legjobb évei”? Mit érez Budapest utcáit járva?