Az autóiparban már a közfoglalkoztatáson gondolkoznak, miután egyszerűen nem tudnak annyit fizetni a szakembereknek, hogy Magyarországon maradjanak. Több ezer ember hiányzik.
Több ezer munkavállalót várnak a járműipari vállalkozások, s van ahol a kiemelt fizetéssel sem tudják magukhoz csábítani a szakembereket. Az ország keleti felében kissé jobb a helyzet – közölte az egyik iparági szakmai szövetség és több cég a Világgazdasággal.
A napilap pénteki számában Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület főtitkára úgy nyilatkozott: a magasan képzett és betanított munkásokból egyaránt nagy a hiány, gyakorlatilag minden területen szükség lenne munkavállalókra. A főtitkár szerint át kellene gondolni a közfoglalkoztatás rendszerét.
Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője és Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója is azt mondta, nem tudnak annyit fizetni, amennyiért itthon maradnának a szakemberek.
A békéscsabai és szeghalmi telephelyén több mint ezer főt foglalkoztató Csaba Metál Zrt. vezérigazgató-helyettese, Majoros Csaba azt mondta a lapnak, a fizikai munkavállalók körében egyelőre nem okoz gondot a munkaerőhiány, a mérnökutánpótlás terén azonban egészen más a helyzet.
Mint arról beszámoltunk, egyre komolyabb a munkaerőhiány többek között az informatikában, a vendéglátásban, a szállodaiparban, az asztalosiparban, az energiaiparban. A hivatalos statisztikák szerint is rekordszámú a betöltetlen állások száma, a kormány pedig az állami szférából leépítetek átképzésével oldaná meg az egyre súlyosbodó munkaerőhiányt. A szakszervezeti vezetők szerint ez a megoldás sem feltétlenül működne.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.