Több, mint 7 millió eurót kaszált Carlos Ghosn, a Renault főnöke tavaly. Minthogy ő az első ember a Nissannál is, ezért ott 9 millió euró ütötte a markát. Ez kicsapta a biztosítékot a francia államnál, mely a Renault egyik részvényese. Különösen azért, mert az elmúlt öt évben az átlagos francia dolgozó reálbére csökkent!
A libanoni származású, Brazíliában született Carlos Ghosn, aki Japánban csinált karriert, maga is érezte, hogy lépnie kell. Felajánlotta: évente egymillió eurót fordít a Renault-alapítványok támogatására. Most a bónuszát is módosították: ezentúl már csak a fizetésének a 120 százalékát kaphatja ezen a címen. Eddig ez 150 százalék volt, ami kivételesen jó teljesítmény esetében a 180 százalékot is elérhetett. Nemcsak ez a változás, a kritériumok is szigorúbbak lettek. Eddig járt a bónusz olyan általános címeken is, mint hatékony menedzseri munka vagy a globális lehetőségek jó kihasználása. Most ez megszűnt, számszerűsíthető feltételek lesznek. Ha ezeket teljesíti a Renault-főnök, akkor jár a bónusz, ha nem, akkor pedig nem.
Lássuk a számokat! A Renault-főnök fizetése 1,23 millió euró. Ehhez jött tavaly 1,783 millió eurós bónusz. Ez 145 százalék. De hogy lett ebből több mint hétmillió egy évben? Úgy, hogy részvényopciókat kapott Carlos Ghosn. Ez a rendszer a jövőben sem változik. Így továbbra is lesz mit aprítania a tejbe a Renault első emberének, aki még ennél is többre számíthat a japán társvállalattól, a Nissantól.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.