Christophe Ducluzeau párizsi üzletembernek fontos tárgyalása volt Nizzában. Nem sokkal az indulás előtt derült ki, hogy a járatot törölték a pilóták sztrájkja miatt. Ducluzeau magángépet bérelt, gyorsan keresett néhány hasonló helyzetben lévő utast. Így az egy főre jutó költség jelentősen csökkent.
Ez az út adta az ötletet egy új társaság megalapításhoz: Ducluzeau szerint a frissen alakult cég valójában az égi vagy légi Uber bölcsője. Jelenleg heti 15-20 utat szerveznek, pillanatnyilag kis gépeket üzemeltető magán-légitársaságokkal működnek együtt. Egy Párizs–London-út fejenként 297 euróba kerül, az ár általában a repült percek függvénye. Ducluzeau óriási lehetőséget lát az eddig luxusnak tekintett kis gépekben, amelyek bérlését eddig csak dúsgazdag üzletemberek vagy hírességek engedhették meg maguknak. Nincs menetrendünk, de két napon belül meg tudunk szervezni bármilyen Európán belüli utat, mondta a Le Figarónak és hozzátette: csak idő kérdése, és beindítjuk a tengerentúli útjainkat is.
Jelenleg Európában évente 3-400 ezer utat bonyolítanak le a magántársaságok kis gépeivel. Azért olyan drágák ezek az utak, mert visszafelé üresen repülnek, a reptéren való várakozás pedig még az üres útnál is drágább. Ducluzeau új cége azonban az Uberhez hasonló módszerekkel a visszaútra is jó eséllyel talál utasokat, ezért olcsóbb az út a „légi Uberrel”. Pillanatnyilag a bevétel 55 százaléka a légitársaságé és a szervező cég 45 százalékot kasszíroz. Még nem nyereségesek, de Ducluzeau biztos benne, hogy a légi Uber demokratizálja majd az eddig luxusnak számító magángépes utazást és cége nagy jövő előtt áll. Nem úgy, mint a földi Uber, amelynek magyarországi jövője bizonytalanná vált.
Az Uber bedobta a törölközőt: kivonul Magyarországról
Létezik egy hivatalos utasítás, ami alapján máshogyan kellett volna kezelni a négy tűzszerész életét kioltó bombát. Zárt szakmai körben arról beszélnek, hogy a már hatástalanítottnak hitt eszközben lehetett egy második töltet.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.