A magyar fociválogatott hatalmasat durrantott az Eb-n, valószínűleg nem volt ember, aki számított volna ilyen eredményre. Vajon az általános elképedést okozó játék nyomán a válogatott focistáival ezentúl mindent el lehet majd adni? A szakértők szerint nő a fiúk reklámértéke, olvasóink többsége viszont könnyedén átlép a marketingcsapdán.
Az nem is kérdéses, hogy a magyar fociválogatott franciaországi produkciójával egy csapásra megugrott a csapat és a játékosok – addig gyakorlatilag csak elméletben létező – reklámértéke. A szakemberek szerint szaporodni fognak a játékosokkal promotált termékek, a tévé- és utcai reklámokban is gyakrabban tűnnek majd fel a játékosok, de akár a csapat is egyben.
Ez végül is az Európa-bajnoki szereplés logikus következménye, kérdés azonban, hogy mit gondolnak a fogyasztók mondjuk a Böde Dani-s nyári napernyőkről, meg a dzsudzsákos fogkeféről. Röviden: nagyjából pont tesznek rá, hogy mit reklámoznak a futballistákkal.
Az olvasóink körében végzett, reprezentatívnak semmiképpen sem mondható felmérés azt mutatja, hogy a fogyasztók szemében
egyáltalán nem tesz vonzóbbá egy terméket, ha magyar focistával próbálják eladni.
Eb-szereplés ide, Gera-gól oda, a vásárlók tulajdonképpen egyáltalán nem indulnak rá a focistákkal promotált cuccokra. Semmire.
A válaszadók 61,5 százaléka számára ugyanis totál közömbös, hogy labdarúgóval reklámoznak-e egy autómárkát, csavarhúzókészletet vagy éppen sört, nem fog ezekből csak ezért többet venni. És áttérni sem fog a promotált márkára. Mellettük kicsit több mint 10 százalékot tesz ki azok aránya, akikre hathat ugyan a focistaarc, de csak akkor, ha a jó – és eredményes – játék tartós marad, azaz az ősszel kezdődő világbajnoki selejtezőkön ott folytatják, ahol az Eb-n abbahagyták.
További több mint 11 százalékot azért nem hozza shoppinglázba a jobb foci, mert eddig is kedvelte a csapatot, mondhatni “nem változott semmi” e tárgyban.
A felmérés eredménye:
A foci-Eb után könnyebb lenne rávenni önt egy termék megvételére, ha egy magyar labdarúgó reklámozza? | |
Igen, ezek a fiúk bizonyítottak, hitelesebbek lettek | 17,1 % |
Nem ezen múlik, eddig is kedveltem őket | 11,2 % |
Nem befolyásol, ki a termékek reklámarca | 61,5 % |
Legfeljebb azok győznek majd meg, akik ősszel is ugyanígy játszanak | 10,3 % |
Az első blikkre súlyos
elutasításnak tűnő hozzáállás azonban nem a focistáknak szól.
A csaknem kétharmados közöny ugyanis magának a celebreklám műfajának szól, azaz a 61,5 százalék számára bárkivel reklámozhatnának bármit, nem érdekelné, semmilyen módon sem befolyásolná a polcok előtt hozott döntésekben.
Nagyon nem kell azonban pánikba esni a válogatott tagjainak, a válaszadók csaknem hatoda úgy tartja, hogy a produkció nyomán hitelesebbek lettek a focisták. Azaz erre a rétegre lehet mondani, hogy vélhetően inkább a királygabis fejhallgatót teszik a kosárba, mint amire csak azt írják, hogy “sensation” meg “new”.
Most már venne autót, ha Dzsudzsák mondja?
Vajon a foci-Eb-n a várakozásokhoz képest remeklő magyar fociválogatott helytállása, illetve az itthoni eufória pénzcsapokat nyit meg, és hamarosan elárasztják a boltokat a Fiolával, Kleinheislerrel vagy Nagy Ádámmal piacra dobott tejek, üdítők vagy éppen autók? Elég egy meglepő szereplés a játékosok focitudásának, illetve hitelességének totális átértékeléséhez? Ön hisz bennük és nekik?
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.