Az áruházi szórólapokon nevelődött átlagválasztót veszi célba a Fidesz új médiaoffenzívája – írja a HVG e heti számának sajtóösszeállítása.
A hungaroputyinista – állami beavatkozásos, csereberélhető oligarchákra építő – sajtópolitika eddig se volt idegen a kormányhatalomba hat éve visszatér Fidesztől. A korábbi időszak azonban inkább arra szolgált, hogy helyzetbe hozzák az Orbán-hű politikai médiumokat, elsősorban azzal, hogy állami hirdetésekkel tömik ki azokat.
Habony Árpád felemelkedése és a 2015. februári Simicska-szakítás után azonban megváltozott a helyzet: a Fidesz kommunikációban hátrébb szorult a közéleti média, előretört a bulvár. A kormánypárt már nem a politika iránt érdeklődő polgárokra koncentrál, hanem a kereskedelmi tévéken, pletykalapokon és áruházi szórólapokon felnőtt átlagszavazóra.
Mi lesz ilyen helyzetben az Index vagy a Népszabadság sorsa? Mit lép a magazinpiacon erős Central-csoport?
A összeállítás a csütörtöki HVG-ben olvasható.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.