Átadták Budapesten a Budaörsi úti új, kétszintű közúti csomópontot, amelyet a 4-es metró beruházásához kapcsolódva építettek.
Az építkezés 2014-ben kezdődött, 85 hétig tartott, és a beruházásnak naponta 120 ezer autós látja a hasznát – mondta a csomópont hétfői átadásán Tarlós István főpolgármester.
Felidézte, hogy a csomópont építése kifejezett vállalás volt az Európai Uniónál, egyik legfontosabb célja a 4-es metró, a BKV- és a Volán-járatok, valamint a P+R parkolók jobb elérésének biztosítása. A beruházásnak köszönhetően egyszerűbbé válik az egyes közlekedési ágak közötti gyors, kényelmes és biztonságos átszállás – tette hozzá.
Kicserélték a teljes közműhálózatot, megújult a közvilágítás, kétszintű csomópont, akadálymentes gyalogos- és kerékpáros-aluljáró, valamint zajvédő fal épült. Folyamatosan bővül a P+R parkolók száma, jelenleg 1000 parkolóhely van már a 4-es metró kelenföldi végállomásánál, az év végére pedig mintegy 1500 parkolóhely áll majd az autósok rendelkezésére.
Heteken belül átadják a felújított Széll Kálmán teret. A fejlesztésnek köszönhetően élhető közösségi tér születik újjá, közelebb kerülnek egymáshoz a megállók és teljesen akadálymentessé válik a gyalogosközlekedés – közölte Tarlós István. A Budaörsi úti beruházás nettó 7,2 milliárd forintba került.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.