Majdnem 14 milliárdból épül meg 4,45 kilométernyi autóút
Májusban elkezdődhetnek az előkészítő munkák az M85-ös csornai elkerülő második ütemének építésére, miután eredményesen zárult a kivitelezési munkára kiírt közbeszerzési eljárás – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) csütörtökön.
A közbeszerzési eljárásra hét ajánlat érkezett, a legolcsóbb ajánlatot az ST-M85-II konzorcium adta, amelyet az STR Építő Kft. és a TRSZ Kft. alkot. A központi költségvetési forrásból megvalósuló kivitelezés nettó összege 13 milliárd 845 millió forint.
A csornai elkerülő út első ütemét, amely 12,5 kilométer hosszú, kétszer két sávos, 2015. szeptember 9-én adták át. A szakasz megépítésével megvalósult a város észak-dél irányú elkerülése.
A második ütemben elkészülő 4,45 kilométer hosszú kétszer két sávos út Csorna kelet-nyugati irányú elkerülését biztosítja majd. A szakasz az M85-ös gyorsforgalmi út Csorna déli szétválási csomópontjától indul, majd külön szinten keresztezi a 86-os utat, valamint a Szombathely–Hegyeshalom-vasútvonalat.
A Jobaháza és Farád településeket összekötő országos közúton különszintű csomópontot alakítanak ki, és az új nyomvonalon kiépülő 1,6 kilométer hosszú kétszer egy sávos 8603-as úton keresztül köt vissza az elkerülő út a 85-ös útra. A beruházás során 1,2 kilométer hosszú kerékpárút is épül Farád és Jobaháza között. A kivitelezés megkezdéséhez szükséges területszerzés lezárult, jelenleg a megelőző régészeti feltárásokat végzik.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.