A Budapesti Közlekedési Zrt. tárgyalásos közbeszerzést írt ki a budapesti közösségi közlekedési eszközök és közlekedési köztéri reklámhelyek reklámcélú hasznosítására koncesszió keretében.
A Közbeszerzési Értesítőben megjelent felhívás részletezi a reklámhelyek mennyiségét, illetve nagyságát. Eszerint az ingatlanok területén kialakított vagy kialakítható felület 12 ezer 500 négyzetméter, amelynek a 30 százaléka használható fel reklám céljára. A metróállomások területén 20 vetítőfelület található, de ezek száma duplázódik.
Az autóbuszok száma 1571, a troliké 190, a villamosoké pedig 632. Enmellett 294 HÉV-jármű és 454 metrókocsi hordozhat reklámot. A metrókocsikra vonatkozó adat 2018-tól érvényes, a jelenlegi kocsiszám nem szerepel a kiírásban.
Az ajánlatkérő fenntartja a jogát arra, hogy a járművek darabszámát 10 százalékkal csökkentse. A koncesszió négy évre szól. A nyertesnek a koncessziós díj megfizetésére biztosítékot kell letennie, amely a szerződésbe foglalt érték 5 százaléka, de legfeljebb 120 millió forint. A koncessziós díjat előre, átutalással, forintban kell megfizetni.
Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három üzleti évben a köztéri reklámlehetőségek hasznosításából származó nettó árbevétele elérte az 1,5 milliárd forintot. Az ajánlattétel határideje február 26.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
![](https://cdn.hvg.hu/img/partolo_tagsag/HVG_hetilap_2_ho_50_off_kampany_03_640x360.png)