Nagyot téved, aki még mindig azt hiszi, hogy az elektromos (és hibrid) autók nem fogják az életünket felforgatni. Európában az idén több mint 75 ezerrel lett több ilyen jármű az utakon, ami brutális méretű éves növekedést jelent.
Az EV Obsession jelentése szerint az idén már több mint 75.000 új elektromos járművet regisztráltak az európai piacon. Az Avere adatai (melybe értelemszerűen még nem szerepel a decemberi számsor) azt mutatják, hogy a gyarapodás motorja Norvégia, de az élmezőnybe tartozik még Franciaország, az Egyesült Királyság és Németország. E négyes szívta el az összes idei regisztrációnak durván a háromnegyedét.
Januártól november végéig egészen pontosan 76.301 elektromos jármű került be a kontinensen a nyilvántartásba, ami az is jelenti, hogy egy év alatt ez a szegmens 48,5 százalékos növekedést produkált.
A legtöbb regisztrálás Norvégiában történt, ahol 22.388 elektromos járművel lett gazdagabb az úthálózat. Az északi ország első helye nem meglepő, mivel Norvégia széles körben népszerűsíti a technológiát, és jelentős adókedvezménnyel is támogatja az elektromos járművek térnyerését. Franciaország lépett a második helyre a kontinensen (17.060 új regisztrációval), de a kép kicsit csalóka, mert bár a piacbővülés az európai átlagot közelítően 48 százalékon áll, a jelek szerint a franciáknál a rendszer a folyamatosan gyorsuló növekedés pályájára állt. A harmadik erőt Németország jelenti (9438), de az Egyesült Királyság sincs nagyon lemaradva (8356) – éppen csak annyival, amennyit a megfelelő pénzügyi támogatási politika bevezetése "hozhat a konyhára".
Az EV Obsession azt írja, hogy a briteknél már a kormány is javasolja a törvényhozásnak, hogy hozzon olyan törvényt, ami alapján válogatás nélkül adható legyen 5000 font (mintegy 2 millió forint) támogatás azokra a járművekre, amelyek szén-dioxid-kibocsátási szintje nem haladja meg kilométerneként az 50 grammot (erre egyébként csak az elektromos és a hibrid hajtású autók képesek).
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.