December 31-ig lehet az előző költségvetési ciklus terhére beruházást finanszírozni, jelenleg több mint 150 támogatási szerződés van nyitva, a kifizetéseket év végéig végrehajtják, és a szerződéseket februárban lezárják.
Magyarország a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére szánt összes forrást le fogja kötni ez előző uniós költségvetési ciklusból, az idei évre tervezett projekteket pedig mind befejezik – nyilatkozott a Világgazdaságnak Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) vezérigazgatója.
A lap csütörtöki számában megjelent interjúban a vezérigazgató azt mondta, hogy nyolc kivitelezés átadása van még hátra karácsonyig. Jelezte, hogy december 31-ig lehet az előző költségvetési ciklus terhére beruházást finanszírozni, jelenleg több mint 150 támogatási szerződés van nyitva, a kifizetéseket év végéig végrehajtják, és a szerződéseket februárban lezárják.
Elmondása szerint a Közlekedési Operatív Programban nagyságrendileg 2000 milliárd forintos forrás állt rendelkezésre, ebből mintegy 1400 milliárdos összegben a NIF volt a kedvezményezett. Ezek között a projektek között említette az M43-as autópálya megépítését, az M3-as autópálya két szakaszának építését és a Kelenföld–Székesfehérvár, valamint a dél-balatoni vasútvonal korszerűsítését.
A 2014–2020-as költségvetési ciklus forrásainak felhasználásáról Nagy Róbert azt mondta, hogy október végéig közel 300 milliárd forint értékben írtak ki közbeszerzési eljárásokat, ezekben március végéig kell eredményt hirdetni. Összegszerűen ezek fele út, másik fele vasútfejlesztési projekt, de darabszámra több az útfejlesztés.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.