2015. május. 27. 18:58 MTI Utolsó frissítés: 2015. május. 27. 18:57 Gazdaság

Kifakadtak a reklámügynökségek a kormány tervei miatt

A reklámközvetítési tevékenységre vonatkozó törvényjavaslat visszavonását kéri a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ.

A törvényjavaslat felborítja a reklámipar évtizedek alatt kialakult működési rendjét, a teljes reklámköltés csökkenését fogja eredményezni, amelynek következményei lesznek a tartalom minőségére is - közölte a MAKSZ. A szervezet a törvénytervezet visszavonására, illetve a mielőbbi a szakmai egyeztetések megkezdésére kéri a kormányt.

A MAKSZ felidézte, hogy a jogszabálytervezet alapján a kormány eltörölné a bónuszrendszert, a médiaügynökségek pedig munkájukért egységesen a közzétételi díjak (a megjelenések árának) 15 százalékát kapnák a hirdetőktől. A szövetség hangsúlyozza, hogy a hatósági árképzés versenyellenes, nem engedi meg a feladatok mennyisége, minősége alapján differenciált ügynökségi árképzést vagy a teljesítmény alapú díjazást.

A szövetség szerint a javaslat értelmében mind a média-, mind a hirdetői oldalra újabb jelentős költségek és kezelhetetlen adminisztrációs terhek hárulnak és a piacon működő médiaügynökségek ellehetetlenülhetnek. Adminisztratív és kapacitási okok miatt pedig sokkal kevesebb médiatulajdonos tud majd szerződést kötni a hirdetőkkel, nő a piaci koncentráció, sok kisebb médium elveszítheti reklámbevételeit.

A MAKSZ úgy véli, szintén a hirdetőket fogja sújtani, hogy míg a mennyiségi bónuszok jelentős részét az ügynökségek jelenleg megosztják a reklámozói oldallal, a törvény hatályba lépése után ez a visszatérítés a reklámozók irányába megszűnik.

A szövetség szerint a reklámköltések gazdaságra gyakorolt hatása jelentősen csökkenhet, amely az egész gazdaságnak jelentős veszteséget jelenthet.

zöldhasú
Hirdetés