A GoFar nevű kütyü forradalmasíthatja a vezetést; a szerkezet és az applikáció valós idejű visszajelzéseket ad a vezetési stílusunkról és arról, hogy milyen hatékonyan használjuk autónkat. A GoFar fejlesztői azt ígérik, a kütyü használatával 20 százalékkal kevesebb üzemanyagra lesz szükségünk és csökken autónk károsanyag-kibocsátása is.
A GoFar nevű kütyü forradalmasíthatja a vezetést és rengeteg pénzt spórolhat a sofőröknek; az eszköz és az ahhoz kifejleszett applikáció valós idejű visszajelzéseket ad vezetési stílusunkról és megmutatja, hogy milyen hatékonyan vezetjük autónkat. A szerkezet ledes kijelzőjén láthatjuk, hogyan használjuk a gázpedált; ha kéket mutat a kijelző, akkor megnyugodhatunk, mert jól gazdálkodunk a benzinnel, de ha pirosra vált, az azt jelenti, hogy üzemanyagot pocsékolunk.
A GoFar fejlesztői szerint, ha odafigyelünk a kütyü visszajelzéseire és mindig a kék tartományban vezetünk, akkor akár 22 százalékkal kevesebb üzemanyagra lesz szükségünk. Arról nem is beszélve, hogy a kevesebb elégetett üzemanyag kevesebb károsanyagot is jelent, azaz nemcsak a pénztárcáknak, hanem a környezetünknek is jót teszünk.
A GoFar nemcsak azt méri, hogy hány kilométert mentünk vagy hogy mekkora volt az átlagsebességünk, hanem a gázadás és a fékezés egyenletességét is nyomon követi - és azt, hogy mindez mennyibe kerül. Az applikáció az autónk fedélzeti számítógépéből nyeri az adatokat és ehhez csak egy egyszerű csatlakozóra van szükség. A GoFar használatával napi és heti statisztikát is készíthetünk, de akár hónapokra visszamenőleg is visszanézhetjük a vezetési paramétereket. Sőt, adatainkat összehasonlíthatjuk más sofőrökkel is, hogy kiderüljön, ki a jobb autóvezető.
A statisztikák szerint a biztonság miatt is megéri hatékonyan vezetni: egy ausztrál tanulmány szerint akik balesetet szenvedtek a kísérletben résztvevő 482 sofőr közül, azoknak magasabb volt az átlagfogyasztásuk, mint a kevésbé balhés sofőröké. Előbbiek átlagosan 13,4 liter használtak el 100 kilométeren, míg óvatosabb társaik csak 11,6 litert. A GoFar-t direkt úgy tervezték, hogy a sofőrnek csak a vezetésre kelljen koncentrálnia, az alkalmazás és a kütyü magától indul, így a vezetőnek egy percre sem kell elengednie a kormányt.
A GoFar még nem került forgalomba, jelenleg is tart a Kickstarter kampányuk; eddig 732 támogatójuk van és több mint 100 ezer dollár jött össze a projektre. Eredetileg 50 ezer dollárt akartak összekalapozni a fejlesztők, de ezt hét nappal a kampány vége előtt sikerült megduplázni. A tervek szerint a befizetők már novemberben kihasználhatják a GoFar előnyeit.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.