2015. április. 07. 17:30 MTI Utolsó frissítés: 2015. április. 07. 17:26 Gazdaság

Budapesti járatokat is törölhetnek a francia légisztrájk miatt

A légiforgalmi irányítók meghirdetett sztrájkja miatt szerdán valószínűleg törölni kell a repülőjáratok mintegy 40 százalékát Franciaországban - közölte a francia légiforgalmi felügyelet (DGAC). Budapesti járatokat is érinthet a munkabeszüntetés.

A törvény alapján a francia légi irányítók kötelesek minimum szolgáltatást nyújtani, azaz a forgalom legalább 50 százalékát biztosítaniuk kell.

A zavarokat elkerülendő a DGAC arra kérte a légitársaságokat, hogy szerdai járataik legalább 40 százalékát töröljék. A szerdára érvényes jeggyel rendelkező utasokat arra kérik, hogy indulás előtt tájékozódjanak légitársaságuknál.

A Budapest Airport járatinformációs rendszere szerint kedd 17 óráig csak az Air France délutáni, 1494/1495-ös járatát törölték. Az Air France a honlapján azonban arra figyelmeztetett, hogy szerdán nap közben is előfordulhatnak járattörlések. Hozzátették, az összes hosszú távú járat elindul, a középtávúaknak pedig várhatóan a 60 százaléka száll fel szerdán.

A mintegy négyezer légiirányító legnagyobb szakszervezete (SNCTA) április 8-9-re, április 16-tól 18-ig és április 29-től május 2-ig hirdetett munkabeszüntetést. A szakszervezet tárgyalásokat követel a munkaszervezés kérdéseiről és a légiirányítók nyugdíjkorhatárának leszállításáról.

A DGAC szerda dél körül közli, hogy csütörtökön milyen forgalmi változások várhatóak.

 

zöldhasú
Hirdetés
Kult Köves Gábor 2024. december. 29. 20:00

Dobó Kata amerikai filmje és Andy Vajna vikingjei is az élmezőnyben – Hollywood legnagyobb bukásai

Hollywood legnagyobb bukásai közt van olyan film, amely öt rendezőt fogyasztott el, köztük Coppolát is. És olyan is, amelynek zsiráf szereplője rálépett a saját péniszére. Börtönbe küldött rendező, reciklált díszlet, elhízott rabszolgalány és egy elképesztő szexjelenet – Tim Robey, a Telegraph filmes újságírója Box Office Poison című könyvében mesél a legendás bukások hátteréről. A szerzővel beszélgettünk.