Olcsóbban tervezhetik meg a vártnál az M0-s továbbépítését
Az eredetileg becsült nettó 430 millió forint helyett a Roden Mérnöki Iroda Kft. és a Vibrocomp Kft. nettó 298 millió forinttal nyerte el az M0-s autóút nyugati szektora továbbépítésének környezeti tervezésére kiírt közbeszerzést – derült ki a hétfői Közbeszerzési Értesítőből.
A két cég mint a legolcsóbb közös ajánlattevő nyert. A nyílt közbeszerzés kiírója a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. volt.
A másik, szintén közös ajánlatot az Uvaterv Út-, Vasúttervező Zrt., az Unitef ’83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt. valamint az Út-Teszt Mérnök és Szolgáltató Kft. tette.
A feladat az M0-s autóút nyugati szektorának a 10. számú főút és az 1. számú főút közötti szakaszára a környezeti hatástanulmány és a Natura 2000 hatásbecslés elkészítése, illetve a környezetvédelmi engedély megszerzése.
A NIF honlapja szerint a nyomvonal hossza mintegy 18 kilométer, amelynek több mint a fele alagutakban vezet. A nyomvonallal érintett települések közé tartozik Solymár, Budapest II. kerülete (Pesthidegkút, Budaliget), Nagykovácsi, Remeteszőlős, Budakeszi, Biatorbágy és Budaörs.
A szakasz kivitelezése a 2020-2027-es uniós költségvetési ciklus első felében indulhat el.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.