2015. február. 04. 05:40 MTI/Világgazdaság Utolsó frissítés: 2015. február. 04. 08:35 Gazdaság

Sok üzletet buktak a vasúti fuvarozók a pályafelújítások miatt

Tavaly jelenős versenyhátrányt okoztak az itthoni vasúti áruszállításnak a pályafelújítások: a fuvarozás időtartama megnőtt, a kiadásai megugrottak, sok üzlet elveszett – írja a szerdai Világgazdaság.

Hódosi Lajos, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület ügyvezető igazgatója elmondta, hogy soha nem tapasztalt intenzitással folynak a vasúti beruházások, pályafelújítások, de ez csak a jövőben javítja a fuvarozók versenyképességét, egyelőre inkább hátrányt okoz.

Hiába van nagy sűrűségű hálózat, az áruszállítás szempontjából kiemelt útvonal kevés, és valódi alternatív útirányok sincsenek.

Elmondta: a kocsifordulók ideje csaknem 30 százalékkal nőtt, a korábbi forgalomhoz több mozdonyra és vagonra lett szükség, így a vasútvállalatok költségei nőttek, a versenyképességük pedig csökkent.

A korlátozások nélkül tavaly sokkal több vonat léphetett volna ki az országból a határátkelőkön, mint 2013-ban, így azonban ugyanannyi maradt – tette hozzá.

Megjegyezte azt is: az orosz-ukrán konfliktus miatt a keletről érkező áru egy része észak felé, vagy vízi úton elkerülte az országot. A vasúti árufuvarozási folyosók már működnek, de még minimális az e keretek között felkínált pályakapacitáson zajló forgalom.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.